wegenbelasting oldtimers

Off-topic
Post Reply
hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 02 May 2014, 22:30

Ik had ze gemailed en kreeg antwoord dat eraan gewerkt wordt, dus het verbaast me dat Tony het wel is gelukt?

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 02 May 2014, 22:54

hombre wrote:Ik had ze gemailed en kreeg antwoord dat eraan gewerkt wordt, dus het verbaast me dat Tony het wel is gelukt?
misschien staan die van Tony als auto geregistreerd?
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 03 May 2014, 11:45

Ja, is mij echt gelukt. Heb de bezwaren vorige week per aangetekende post verstuurd.

Zoals ik zei moet je dat zelf doen, omdat er een aantal malen verschillende mogelijkheden worden aangegeven waar je uit moet kiezen.

Als je alles hebt ingevuld krijg je je bezwaar via de e-mail toegestuurd. Dat print je uit, onderteken je en stuur je per aangetekende post op.

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 07 May 2014, 08:43

nou....
* IE cookies weg
* Firefox gebruikt stond al geïnstalleerd dus maar eens gebruikt
* Firefox gede-installeerd en Chrome erop
* PC op mijn werk met IE en Chrome
Overal de melding dat de generator nog niet voor motoren is...
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 07 May 2014, 11:30

antwoord van vrijstellingoldtimer:
Streefdatum is dat deze einde van de week operationeel zal zijn, echter is dit een streven.
blijft toch de vraag hoe Tony het wel voor elkaar gekregen heeft... VooDoo master skills of zo?
Image
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 07 May 2014, 11:37

He's a Toni fromme da Bronxe, he hasse tha friendze inna tha higha plaices
:twisted:

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 07 May 2014, 19:12

Tony... aka Toni

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 07 May 2014, 19:56

Eye havve die friendz inna high pleeces :wink:

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Re: wegenbelasting oldtimers

Post by Tintin » 01 Sep 2014, 13:46

http://www.autokopen.nl/autonieuws/2014 ... g-minimaal
wat een verassing...
mezelf ondertussen aangelsoten bij het proefproces wat de stichting gaat voeren
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: wegenbelasting oldtimers

Post by hombre » 01 Sep 2014, 14:04

sja... ik vind het nog het meest bezopen dat je de volle mep moet betalen als je ook 's winters wilt rijden, zelfs al is dat maar één ritje. Ik heb me ook aangesloten bij dat clubje trouwens, hopelijk lukt het ze!

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Re: wegenbelasting oldtimers

Post by Tom » 03 Sep 2014, 08:59

Tintin wrote:http://www.autokopen.nl/autonieuws/2014 ... g-minimaal
wat een verassing...
mezelf ondertussen aangelsoten bij het proefproces wat de stichting gaat voeren
Volgens mij hebben we allemaal een brief gekregen, staat bij jullie ook, op de laatste pagina zonder blikken of blozen de passage "Indien ik deze brief en de volledig ingevulde en ondertekende vaststellingsovereenkomst niet binnen deze termijn van u heb ontvangen, ga ik er van uit dat u hier geen gebruik van wenst te maken. Ik zal uw bezwaar in dit geval afwijzen" ?

Lijkt me dat ik in dat geval niet veel keuze heb anders dan mee te doen aan deze vaststellingsovereenkomst.

beetje manipulatief en kort door de bocht toch!

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Re: wegenbelasting oldtimers

Post by Tintin » 04 Sep 2014, 08:23

Tom wrote:
Tintin wrote:http://www.autokopen.nl/autonieuws/2014 ... g-minimaal
wat een verassing...
mezelf ondertussen aangelsoten bij het proefproces wat de stichting gaat voeren
Volgens mij hebben we allemaal een brief gekregen, staat bij jullie ook, op de laatste pagina zonder blikken of blozen de passage "Indien ik deze brief en de volledig ingevulde en ondertekende vaststellingsovereenkomst niet binnen deze termijn van u heb ontvangen, ga ik er van uit dat u hier geen gebruik van wenst te maken. Ik zal uw bezwaar in dit geval afwijzen" ?

Lijkt me dat ik in dat geval niet veel keuze heb anders dan mee te doen aan deze vaststellingsovereenkomst.

beetje manipulatief en kort door de bocht toch!
je bezwaar wordt dan afgewezen (was bij velen al gebeurd, alle MRB bezwaren worden standaard afgewezen) en dan moet je zelf verder procederen... iets wat je zo wie zo had moeten doen als er geen proefproces was geweest
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Re: wegenbelasting oldtimers

Post by Tom » 20 Oct 2014, 19:21

Laatste nieuws:

Goed nieuws: de vijf kandidaten zijn bekend!
We hebben ze gevonden; de vijf kandidaten zijn geselecteerd! Allemaal voldoen ze aan het ideale profiel zoals we dat samen met onze advocaat prof. mr. T. Barkhuysen van Stibbe Advocaten hebben opgesteld. De eerste briefings zijn zelfs al achter de rug en we zijn dus helemaal klaar voor de proefprocessen die binnenkort van start gaan. Wat ons betreft kan het niet snel genoeg beginnen! Wij danken iedereen voor de vele aanmeldingen.

Vijf keer procederen in plaats van één keer
Waar we aan het begin van het jaar nog dachten dat we één rechtszaak zouden gaan voeren, worden het er nu vijf. Dat komt omdat de belastingdienst (gelukkig in overleg met ons) in dat grote bestand van oldtimerbezitters vijf verschillende groepen onderkent. Het verloop van de vijf rechtszaken is allesbepalend voor de vele duizenden oldtimerbezitters die zich achter ons hebben geschaard en het spreekt voor zich dat we zullen proberen om het onderste uit de kan te halen!.

Dat het vijf rechtszaken worden in plaats van één, zoals we aanvankelijk dachten, was niet voorzien, maar is wel part of the deal en heeft gevolgen. Denk alleen al aan de financiële kant van de zaak. Natuurlijk hebben we een perfect team van vrijwilligers dat met een enorme gedrevenheid bergen werk verzet (!) en ook onze advocaat van Stibbe Advocaten laat zich gelukkig van zijn goede kant zien. Maar niettemin komen de totale kosten een stuk hoger uit dan dat wij in eerste instantie dachten en daarom moeten we nog een keer een beroep op u doen om de rit te kunnen uitzingen. Gezien de belangen is er geen weg terug (willen we ook niet) en hebben we wel degelijk nog een lange weg te gaan.

Maatregelen voor de wintermaanden
Hoewel de procedures binnenkort beginnen, zal de realiteit zijn dat we pas tegen de zomer van 2015 een definitieve uitspraak hebben. Maakt u zich dus geen illusies dat we de zaak al vóór de beruchte wintermaanden geregeld zullen hebben. Als u gebruik maakt van het kwarttarief motorrijtuigenbelasting (overgangsregeling) is het dus noodzakelijk dat u zich voorbereidt op de komende periode. Dat wil zeggen dat u stallingsruimte heeft voor uw oldtimer(s) én dat u voor alternatief vervoer zorgt waar u wél dagelijks mee kunt rijden. In de maanden december, januari en februari mag u immers volgens de huidige wet niet met uw oldtimer de openbare weg op (u mag er dus ook niet parkeren).

In dat verband zien we trouwens ook nieuwe ontwikkelingen zoals vastgoedondernemers en handelaren die de handen ineen slaan en gezamenlijk zorgen voor tijdelijke stallingsruimte in leegstaande panden. De oldtimerpopupstore.nl is zo’n initiatief en zo zullen er zeker nog meer volgen.

Financiële steun, hard nodig
Het is net als een aantal jaren geleden toen we met succes streden voor een goede fiscale youngtimerregeling: het is keihard werken, het kost ons allemaal erg veel tijd en door de vijf procedures ook nog eens heel veel geld! Hoewel we het eigenlijk liever niet doen, willen we toch één keer heel expliciet vragen of u ons nóg een keer financieel wilt steunen om de zaak tot een goed einde te kunnen brengen. Wij denken daarbij concreet aan een donatie van uw zijde van € 50, - zodat wij het als vrijwilligersorganisatie met weinig kosten en uw steun tot het einde van de rit kunnen uitzingen. U kunt dat doen via deze link vrijstellingoldtimer.nl/doneren. Zonder uw steun redden we het niet; zomer 2015, It’s a long way to go... Doet u mee? Wij gaan er keihard voor!!! Bedankt voor uw steun.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Re: wegenbelasting oldtimers

Post by Tom » 24 Nov 2014, 18:10

En wederom vier blauwe binnen, 1 euro duurder geworden (kosten van de maatregel gewoon lekker door berekenen op jullie klanten jongens)
En vanaf 1 december niet meer de weg op mogen, wie durft?

ben benieuwd wat de rechter er van vindt

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: wegenbelasting oldtimers

Post by hombre » 24 Nov 2014, 18:13

Tom wrote:ben benieuwd wat de rechter er van vindt
Ik ook.
Ondertussen is m'n ouwe trouwe 3 1/2je 40 geworden, dus daar ga ik extra veel mee rijden deze winter! :twisted:

Post Reply