Teken de petitie!!

Off-topic
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Teken de petitie!!

Post by 350-v-twin » 01 Nov 2012, 08:56

Teken de petitie op de site van de KNAC, de Koninlijke Nederlandse Automobiel Club, want kabinet Rutte 2 wil de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor klassiekers beëindigen. Zo staat het tenminste in het onlangs gepubliceerde regeerakkoord.

Petitie:
http://www.knac.nl/2012/10/30/knac-vero ... oldtimers/

Site van de FEHAC:
http://www.fehac.nl

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 01 Nov 2012, 09:57


prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 01 Nov 2012, 10:46

Vanuit belgië heb ik bij deze ook mijn steun betuigd voor beide petities. Dikwijls neemt de Belgische staat Nederlandse maatregelen over omdat ze goed lijken ( en vooral As ze geld opbrengen). Dus beter voorkomen. Succes. :wink:

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 01 Nov 2012, 15:24

Nou ja, het APK (algemene periodieke keuring) idee komt uit "Brussel", dus toch een beetje Belgisch :evil:

We kennen de APK al lang, niets mis mee. Maar voor (oldtimer)motoren een beetje onzinnig. Geldklopperij, bureaucratie, want ongevallen met motorfietsen zijn bijna nooit te wijten aan de technische staat van het voertuig.

Als het Duitse TÜV model wordt overgenomen mag je helemaal niets aan je motor veranderen, want dan is hij niet meer overeenkomstig de typegoedkeuring.

In het geval je meerdere motorfietsen hebt kan je straks met iedere motor langs. Kost veel tijd en geld!

Kan wel eens de doodsteek worden voor onze hobby!!

Kortom: tekenen die petitie!!!

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 01 Nov 2012, 15:37

Ik ken mensen in de Duitse Moriniscene met 20 bikes , ik neem aan dat die geen maandje vakantie nemen om langs de TUV te gaan.
350-v-twin wrote:Nou ja, het APK (algemene periodieke keuring) idee komt uit "Brussel", dus toch een beetje Belgisch :evil:
Beetje kort door de bocht Tony
Of moet ik dan besluiten dat Nederland vol oorlogsmisdadigers zit omdat het internationaal tribunaal daar zetelt ?:roll:

Die europarlementariers kunnen me gestolen worden, Europa de les lezen en absurde wetten stellen en zelf met euro's smijten alsof het niet op kan.

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 01 Nov 2012, 18:26

Als we met "Brussel", Europa bedoelen, kan ik er mee leven.
In België bestaat de technische keuring, maar enkel voor meer dan 3 wielersport, dus niet voor brommers en motoren.
Voor oldtimervoertuigen zijn er ook andere, minder strenge regels. Zij moeten bijvoorbeeld wel over een remsysteem beschikken maar dit wordt niet zo streng getest zoals bij gewone auto's.
Voor mij moeten die extra keuringen zeker niet, want als dat gebeurt zoals met de auto, dit is dikwijls pure willekeur. Je moet geluk hebben wie op dat moment de controle doet. :?

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 02 Nov 2012, 09:14

mantaray wrote:
350-v-twin wrote:Nou ja, het APK (algemene periodieke keuring) idee komt uit "Brussel", dus toch een beetje Belgisch :evil:
Beetje kort door de bocht Tony
Of moet ik dan besluiten dat Nederland vol oorlogsmisdadigers zit omdat het internationaal tribunaal daar zetelt ?:roll:
Sorry, sorry, het was cynisch bedoeld!! We "lijden" allemaal onder het "Brussel", van de EU-bureaucraten.
Last edited by 350-v-twin on 02 Nov 2012, 15:30, edited 1 time in total.

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 02 Nov 2012, 11:00

Ach wij morinisti houden nou eenmaal van korte bochten nemen

De soep wordt nooit zo heet gegeten als ie wordt opgediend, en ik mag het zeggen met meerdere morinies, dus goed de l*l , en de l*l zijn, zijn we allemaal met onze verzamelingen...ik maak me dus ook geen zorgen over 2014, een toekomst met of zonder verzameling.

Uh. Toch maar even de petitie getekent

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 02 Nov 2012, 12:17

Zou er niet wakker van liggen Tony ;-)

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 02 Nov 2012, 19:48

Vooral in Den Haag zitten veel oorlogsmisdadigers! ;-)

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 04 Nov 2012, 17:33

hombre wrote:Vooral in Den Haag zitten veel oorlogsmisdadigers! ;-)
O vandaar die policia's van je

ja ja we houden het niveau van deze topic hoog :P

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 04 Nov 2012, 18:12

Inderdaad, Amsterdam vrijstaat! ;-)

En ach... als je gewoon allemaal werkende Morini's hebt moet je toch ergens over kunnen kletsen is het niet? :roll:

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 04 Nov 2012, 18:50

hombre wrote:Inderdaad, Amsterdam vrijstaat! ;-)

En ach... als je gewoon allemaal werkende Morini's hebt moet je toch ergens over kunnen kletsen is het niet? :roll:
Wil ik toch even op reageren.
Heb net mijn ontkoppelingskabel vervangen en nu start mijn Corsaro niet meer zo vlot met de kickstarter. Heeft iemand een idee... :(
Kwestie van er toch nog een beetje een motorforum van te houden. Politieke forums/fora zijn er nog voldoende.

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 04 Nov 2012, 18:56

prutser wrote: Wil ik toch even op reageren.
Heb net mijn ontkoppelingskabel vervangen en nu start mijn Corsaro niet meer zo vlot met de kickstarter.
Klinkt of je koppelingskabel veel te strak staat...

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 05 Nov 2012, 10:27

prutser wrote:Heb net mijn ontkoppelingskabel vervangen en nu start mijn Corsaro niet meer zo vlot met de kickstarter. Heeft iemand een idee... :(

Er moet 2 à 3 mm "vrije slag" zijn tussen de koppelingshandel en het vaste gedeelte. Als je die vrije slag niet hebt ingesteld, loop je risico dat de kabel te strak gespannen is. Dat is gelijk aan zelf de koppelingshandel een paar mm inknijpen en dan heb je kans dat de koppeling gaat slippen.

Als je aan de stelmoer draait, op de plek waar de kabel eruit komt, dan zo instellen dat je de 2 à 3 mm vrije slag hebt. -- Hoop dat het duidelijk is?!

Post Reply