Een motor uitvoeren of invoeren

Off-topic
User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 27 Aug 2012, 06:52

Oops ja de corsaro valt onder "brommers" ?
Voor de 3 1:2 heb ik nl wel een gelijkvormigheidsattest nodig.
3 maanden zeiden ze
Voor mijn andere 350 heeft dat 3 jaar geleden 10 dagen gekost... we gaan erop vooruit :-(

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 27 Aug 2012, 13:05

mantaray wrote:Oops ja de corsaro valt onder "brommers" ?
Voor de 3 1:2 heb ik nl wel een gelijkvormigheidsattest nodig.
3 maanden zeiden ze
Voor mijn andere 350 heeft dat 3 jaar geleden 10 dagen gekost... we gaan erop vooruit :-(
Brommers, brommers. Een beetje respect graag voor mijn piraat. Dit is misschien maar een 125, maar in België noemen ze dat toch een motor. Nee, grapje. Blijkbaar heeft hij geen gelijkvormigheidsattest of homologatie nodig wegens een of andere wet waardoor motoren van voor 01/10/1971 vrijgesteld zijn. Mijn 125h van 1980 had ook geen gelijkvormigheidsattest en daar hebben ze na 4 maanden een homologatie voor gegeven, door vergelijking met andere modellen en types, of omdat ze mijn aanhoudende mails en brieven beu waren misschien.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 27 Aug 2012, 14:16

ik bied mijn nederige excuses aan mijnheer de piraat ;

Ik dacht al dat het zoiets was ivm bouwjaar bedoel ik of een 1200 corsaro


Met mijn laatste aanwinst heb ik kopie van de validatie van mijn 2 maand jongere 75 gedaan
Dat helpt natuurlijk niks, maar goed ;-)

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 30 Aug 2012, 13:42

mantaray wrote:ik bied mijn nederige excuses aan mijnheer de piraat ;

Ik dacht al dat het zoiets was ivm bouwjaar bedoel ik of een 1200 corsaro


Met mijn laatste aanwinst heb ik kopie van de validatie van mijn 2 maand jongere 75 gedaan
Dat helpt natuurlijk niks, maar goed ;-)
wij zullen en kaarsje branden in de hoop dat ze in Brussel het licht zien en alles wat sneller gaat. Ik denk dat je soms ook gewoon geluk moet hebben met wie je dossier behandelt.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 30 Aug 2012, 14:31

er is idd geen touw aan vast te knopen
sommige had ik op 10 dagen de volgende ook opeen dag of 14, dan ineens 6 weken en nuspreken ze dus van 4 maanden
En dat terwijl er nu een gedeelte via de DIV loopt.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 04 Sep 2012, 21:34

Er komt toch beweging in de zaak, ttz ik mocht al 67 euri storten ;-)

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 04 Sep 2012, 21:44

mantaray wrote:Er komt toch beweging in de zaak, ttz ik mocht al 67 euri storten ;-)
Dan zal uw lijdensweg niet lang meer duren. Ofwel hebben ze een nieuwe strategie gevonden om het gat in de begroting te dichten. We zullen duimen.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 20 Sep 2012, 17:30

Ze hebben idd hun best gedaan, ik heb het attest en een uiterst zelden moto morini een 3 1/2 V ahumm. met een cylinderinhoud van 1304 cc

Op een maandje tijd dus op 1/3 de van de "beloofde" tijd

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 20 Sep 2012, 20:38

mantaray wrote:Ze hebben idd hun best gedaan, ik heb het attest en een uiterst zelden moto morini een 3 1/2 V ahumm. met een cylinderinhoud van 1304 cc

Op een maandje tijd dus op 1/3 de van de "beloofde" tijd
Met al die cijfertjes, ne mens kan zich al eens vergissen. Bij mij was het ook niet altijd 100% in orde. Zolang het maar officieel in orde is, ben ik al content.

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 23 Sep 2012, 09:20

bij ons in NL is het verschil in verzekeringspremie tussen 344cc en 1304cc aanzienlijk... ik zou het nog laten corrigeren al was het maar dat als je hem ooit wil verkopen aan een Nederlander... :lol:

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 23 Sep 2012, 14:10

't Is al teruggestuurd hoor

Maar een 1300 duurder dan een 344 ?

Bij oudjes blijft dat hier eender ik betaal 15€ verzekering

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 23 Sep 2012, 15:35

mantaray wrote:'t Is al teruggestuurd hoor

Maar een 1300 duurder dan een 344 ?

Bij oudjes blijft dat hier eender ik betaal 15€ verzekering
In NL maakt het bij oldtimerverzekering ook niet uit hoeveel cc je hebt volgens mij.. :P

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 24 Sep 2012, 07:47

Borrani wrote:
mantaray wrote:'t Is al teruggestuurd hoor

Maar een 1300 duurder dan een 344 ?

Bij oudjes blijft dat hier eender ik betaal 15€ verzekering
In NL maakt het bij oldtimerverzekering ook niet uit hoeveel cc je hebt volgens mij.. :P
als je verder nix moderns rijdt kan je hem niet als oldtimer verzekeren...

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 24 Sep 2012, 22:47

mantaray wrote:'t Is al teruggestuurd hoor

Maar een 1300 duurder dan een 344 ?

Bij oudjes blijft dat hier eender ik betaal 15€ verzekering
Dan moet ik eens met mijn makelaar praten.
Als tweede voertuig, de eerste is onze enige auto, betaal ik toch ongeveer een 115,-euro voor mijn Corsaro. Weliswaar een normale motorverzekering, zonder beperkingen.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 25 Sep 2012, 10:50

ik zit bij Erard verzekeringen in de Vlaanders.

google maar op oldtimerverzekeringen
65 Euro voor de 1ste oldtimer, 15 voor al wat volgt.
Ze verwachten dan wel je andere verzekeringen ook te mogen beheren.

En TATA.... mijn plaat is er

Post Reply