doorstart

Off-topic
Post Reply
hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

doorstart

Post by hombre » 02 Dec 2011, 11:41

Ben benieuwd, bij de Italiaanse Moriniclub wordt ook algesproken over lichtere modellen, 600-800 cc, alleen Lambertini zal er niet meer bij zijn helaas. Ook was er een verhaal, als ik het goed begrepen heb over een MV 'Granpasso' met Moriniblok??? Boh, we zullen het zien:
http://www.asphaltandrubber.com/news/mo ... tion-2012/

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 04 Dec 2011, 12:57

asphaltandrubber opent niet.

Zéér benieuwd waar de nieuwe eigenaren mee gaan komen.
Bij 600-800cc moet je haast wel denken aan een 'half' v-twin blok, ofwel een 1 cilinder. Tijd zal het leren.

Jammer dat Lambertini zich terugtrekt, maar hij zal van zijn pensioen willen gaan genieten. Wie weet dient zich een nieuw genie aan.

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 04 Dec 2011, 22:06

Nieuwe ronde, nieuwe kansen! In ieder geval blij dat er weer leven in ons troetelkindje zit, en bij 600/800 cc denk ik toch echt niet aan plastic scooters met een hoog made in china gehalte!

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 06 Dec 2011, 20:37

Benieuwd of ze eens werk gaan maken van het retro-model a la Ducati GT1000, sport enz... die ik eens gezien heb op basis van een 3 1/2 Sport.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 06 Dec 2011, 23:40

Ja, dat was een ontwerp op papier van Oberdan Bezzi. :P :P

Image

en zo heeft-ie er nog een paar ontworpen :P :P
Uitlaat mag van mij anders en eigenlijk de hele achterkant vanaf einde tank, maar een fraaie 'studie'!!

en wat te denken van deze bloedjemooie Camel 950?! Het speeksel loopt mij uit de mond ....

Image

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 07 Dec 2011, 05:41

Deze bedoelde ik ja. Prachtig toch? :)

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 07 Dec 2011, 07:42

http://www.motoblog.it/post/33893/eagle ... vo-modello

Eagle Bike (Moto Morini): revival in 2012 with a new model
published: Thursday, December 1, 2011 by Gianluca

With Moto Morini , were we to bailout by two entrepreneurs in Milan that year purchased for one million and 960 thousand euros, thus giving new life to the "Eagle Bike" ( the official press release here ). The latest news comes from Il Resto del Carlino . Sandro Capotosti Ruggeromassimo Jannuzzelli and are determined to jump-start a factory reset on the road and Morini motorcycles made in the establishment of Casalecchio di Reno

Will be divided by 9 ½, the Corsaro 1200, the Strider and the Scrambler, but above all by a new model that should debut next spring, the first course of Eagle Bike, the company with six million of capital (to 66% and Capotosti the remainder is to Jannuzzelli). According to a report in the newspaper Bolognese enter the factory, the first 16 new employees. The first group consists largely entrusted to the leadership profiles young leaders in the sector, with a continuity guaranteed by a hard core of long-time directors and technicians in the home in Bologna, and Milan is already operating the new business department.

Since January, the company will fall about twenty former employees (mostly women) for the resumption of production itself. The "new" Bologna-based company, not without some objective difficulties, pointing to recovery in 2012 thanks to a new model still secret. I wonder if the new model will be similar to that suggested by Bezzi Oberdan ?
"This is a model factory, laboratory equipment and technologies with the highest quality. But the obstacles are to re-enable all providers. - Said the two entrepreneurs - In the area of the motorcycle is as if a hurricane had passed. Among enthusiasts and the 'motomorinisti' there is much anticipation. We will be loyal to the brand's history, will remain a product of superior craftsmanship all Italian. We will have a constant relationship with our customers that we will try to bring here, in Bologna, to feel beautiful on the bike paths of these hills. "


:D

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 07 Dec 2011, 21:54

350-v-twin wrote:
Het speeksel loopt mij uit de mond ....

He bah

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 29 Dec 2011, 10:16


Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 29 Dec 2011, 13:04

Wel jammer dat pas in de lente blijkbaar terug wordt uitgepakt. Op vlak van promotie had men beter kunnen klaar zijn tegen het 'salonseizoen'. Maar goed, beter laat dan nooit meer. Van Laverda heb ik niks meer vernomen over een herstart na de overname van Piaggio. :(

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 30 Dec 2011, 10:21

hombre wrote:Weer een teken van leven :-):
http://www.motomorinimotorcycles.eu/index.php


Kreeg al eerder een teken van leven: moest aangeven van wie we toestemming hadden om de logo's te gebruiken. Gelukkig wist ik nog de namen van een medewerker van de voormalige importeur en een pr dame van de fabriek.

Uit voorzorg heb ik ze toch maar verwijderd, want anders zou de site op zwart gaan .......

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 08 Jan 2012, 11:46

350-v-twin wrote:


Kreeg al eerder een teken van leven: moest aangeven van wie we toestemming hadden om de logo's te gebruiken. Gelukkig wist ik nog de namen van een medewerker van de voormalige importeur en een pr dame van de fabriek.

Uit voorzorg heb ik ze toch maar verwijderd, want anders zou de site op zwart gaan .......
Sorry Tony, maar bij mij konden ze de p.. op.
Ze mogen blij zijn dat er nog mensen zijn die het Morini vaandel omhoog houden.

En als de heren daar geen boodschap aan hebben, leven we gewoon verder als de Morini oldtimers. ( Met de kop in de goede richting ;-) )

"for all Moto Morini enthousiasts" zal dan ook uit onze website moeten verdwijnen

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 08 Jan 2012, 20:32

ik vind alles best en ben voor alle ideeën in, maar ben wel aansprakelijk voor de inhoud vd website. stel dat de boel op zwart gaat, of er volgt een boete, dan kan ik er persoonlijk voor opdraaien en daar pas ik (bij voorbaat) voor.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 09 Jan 2012, 05:55

Das idd begrijpelijk.

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 09 Jan 2012, 08:21

volgens mij hadden ze bij een Laverda website vorig jaar ook zo'n akkefietje... die hebben de site een tijdje uit de lucht gehaald (alleen een intro pagina) en de inhoud gekuist tot het de heren commerciele ##$%# kon believen en toen weer de lucht in. Bij Duc doen ze dit al jaren....

Post Reply