Nieuw lid / New member

Off-topic
Post Reply
Henk 3 1/2
Posts: 16
Joined: 16 Nov 2011, 11:48
Location: Amersfoort NL

Nieuw lid / New member

Post by Henk 3 1/2 » 16 Nov 2011, 12:08

Ik zal me even voorstellen :
Mijn naam is Henk, 50 jr en al lang motorrijder en woon in Havelte ( Dr)
Ik heb een poosje actief aan classic racen gedaan maar ben daar om (toekomstig mogelijke) gezondheidsredenen mee gestopt.
Mijn laatste racer ( een Benelli) ruilde ik voor een 3 1/2 Strada kenteken 1975.
De "oer Strada" volgens deze site.
Naast het feit dat ik onder de indruk ben van de motor qua techniek rijdt hij ook nog eens goed ( en fel) ! Bovendien heeft hij iets wat je weinig tegen komt.Eigenzinnigheid ?
Momenteel staat hij op de brug om helemaal na te lopen deze winter.
Ik kijk er naar uit om hem van de zomer in te zetten bij toerritten van de Morini club.
Een grote wens is om Milaan-Taranto met deze motor te gaan rijden.
Als er meer clubleden willen/gaan : count me in..
Ik heb nog een aantal wegmotoren waarvan de interessantste een Moto Guzzi 850 T van 1974.


mvg
Henk 3 1/2

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 16 Nov 2011, 14:19

Welkom Henk bij de Morinifanaten
't Is hier niet zo druk maar we staan wel ieder jaar op de italdagen en andere evenementen

En fotos mag ook hoor ;-) HINT
Zelfs die Guzzi willen we wel eens zien( heb er in de 70ers ook een gehad)
Veel info vind je ook bij de Duitse collega's
http://ital-web.de/forum/


Grtz
Raymond

Henk 3 1/2
Posts: 16
Joined: 16 Nov 2011, 11:48
Location: Amersfoort NL

Post by Henk 3 1/2 » 16 Nov 2011, 16:04

Dag Raymond,

Bedankt.Helaas gaat dat niet met die foto's..
Heb er een aantal gemaakt op de brug maar het blijkt dat je alleen images van publieke sites kunt uploaden.
Heb net een nieuwe accu in de motor.Blijkt dat bijna alles werkt.
Helaas is de remlicht schakelaar van de achterrem niet aanwezig.
Ik kan wel zien waar hij zat maar weet niet hoe het er uit ziet.
Kabel zat er achter en bij verbinden gaat remlicht branden.
Dus op zoek naar zo'n schakelaar...

mvg
Henk[/img][/url][/list]

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 16 Nov 2011, 21:44

Hallo Henk,

morgen kan ik de foto van je motor op dit forum plaatsen. Zal dan ook de remlichtschakelaar van mijn project-bike fotograferen. Lukt door omstandigheden niet meer vandaag.

Henk 3 1/2
Posts: 16
Joined: 16 Nov 2011, 11:48
Location: Amersfoort NL

Post by Henk 3 1/2 » 17 Nov 2011, 07:48

Dank, maar voor je de moeite doet : ik heb hem gevonden in de US of A.
Is al besteld. Nu nog een riem traceren en het vlot al lekker.
Iets minder project dan die van jou..
Bijna jammer.

mvg
Henk

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 17 Nov 2011, 16:18

Welkom, Henk. Ben benieuwd naar je foto's. Ik zit hier zelf nog niet zo heel lang, maar kan je nu al zeggen dat dit een heel fijn forum is. :wink:

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 17 Nov 2011, 18:54

Welkom Henk 8)

Henk 3 1/2
Posts: 16
Joined: 16 Nov 2011, 11:48
Location: Amersfoort NL

Post by Henk 3 1/2 » 27 Nov 2011, 16:41

Dank.
Inmiddels is er een nieuwe voorband op en de remlichtschakelaar zit er op.
Dat laatste had nog wel voeten in aarde omdat het contact precies tegengesteld werkte ( misschien voor een Ducati ?).
Gelukkig kon ik het ding openmaken en de plunjer op de as omdraaien waardoor nu "contact" in uitgeschoven stand i.p.v andersom.
Dicht flensen is natuurlijk niet zo mooi als "af fabriek" maar dat zie je nu niet meer omdat ik het geheel heb ingepakt in rubber om het tegen weersinvloeden te beschermen.
De tandriem heb ik inmiddels ook onder de loep.Er zit een "synchro star" -Japan op die er prachtig uitziet..Lijkt redelijk nieuw.Netjes op de tandwielen en spanning o.k.
Wist ik maar wanneer hij er op is gekomen..
Iemand die de vorige eigenaar kent ( Schijnt uit "Goor" te komen) ??
Ik zal zelf na vervanging een notitie maken aan de binnenkant van de beschermkap.Altijd handig voor een volgende eigenaar..
Met mijn racers stiftte ik ook altijd alles overal op. Maten van sproeiers, gebruikte tandwielen, graden voorontsteking, enz.Weet je altijd snel wat er het laatst was gedaan.Dit kan heel subtiel op niet opvallende plekken met een fijne CD pen o.i.d.
Mijn tandwiel is type B.
Ik heb een "Contitech" besteld ( 4 €!!) maar die moest nog gemaakt worden :)
"verser" kan niet...
Wat zijn overigens die schroeven met platte kop op de kappen een ondingen ! Ik heb ze er ternauwernood afgekregen m.b.v een slag schroevendraaier.
Dat worden dus gelijk inbusbouten.

grt
Henk

Henk 3 1/2
Posts: 16
Joined: 16 Nov 2011, 11:48
Location: Amersfoort NL

Post by Henk 3 1/2 » 23 Dec 2011, 07:52

Nieuwe riem zit er op ( Contitech. Schrik niet : 4€17 bij RS Nederland)
Om het vliegwiel vast te houden heb ik een L profiel van aluminium voorzien van gaten en daar bouten in gezet met de juiste diepte zodat de spoelen niet geraakt worden.
Om dan een dopsleutel op de moer te krijgen haal je simpelweg zoveel van het aluminium weg als nodig is met een slijper.Een "U" vorm.
Werkte perfect.
Als je een halve meter profiel neemt heb je een goed moment.
Het moet wel breed genoeg zijn om de uitsparing te maken en dus het geheel stijf genoeg te houden.

cu
2012

Henk 3 1/2
Posts: 16
Joined: 16 Nov 2011, 11:48
Location: Amersfoort NL

Post by Henk 3 1/2 » 08 Jan 2012, 21:44

Morini helemaal klaar.
Loopt PERFECT !

:D

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 09 Jan 2012, 05:55

Prachtig :D :D

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 09 Jan 2012, 17:30

:thumpsup: :wink:

Post Reply