Vervoer Duitsland.

Off-topic
Post Reply
prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Vervoer Duitsland.

Post by prutser » 12 Jun 2011, 22:39

Hallo,

Nog eens een berichtje.
Ik heb misschien een volgende Moto Morini op het oog. Aangezien het aanbod in België wat klein is moet je al snel naar het buitenland om nog iets interessants te vinden. Na de eerste keer succesvol in Hongarije iets te vinden, deze keer in Duitsland mogelijk iets gevonden. Een groot struikelblok is echter het trasnport. Ik zou de motor vanuit Duitsland, Kerkheim naar Antwerpen moeten krijgen tegen een redelijke kostprijs. Heeft iemand hier goede tips over of goede ervaringen. DHL is niet echt een optie. Bedankt alvast voor de info.

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 13 Jun 2011, 18:19

zelf halen met een aanhanger, altijd de goedkoopste optie :)

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 13 Jun 2011, 21:32

Helemaal eens met TinTin. Huur een aanhanger bij de benzinepomp en rij er zelf heen. Zo heb ik mijn eerste Morini uit de omgeving van Almelo naar het westen overgebracht.

Let wel op: een gewone aanhanger heeft een vlakke laadvloer. Je moet voorzieningen treffen om de motor goed vast te zetten. Liefst een goot waar de wielen in blijven staan en een aantal goede spanbanden. Dan het voorwiel goed in de vering duwen en vastzetten met de spanbanden.

Andere optie:
een beugel (inrijklem motor) waar het voorwiel in vastgezet wordt. Misschien kan je die van iemand lenen? Zeker z´n 59 Euro´s waard!!
http://www.powerplustools.eu/motorfiets-benodigdheden/

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 13 Jun 2011, 21:36

Heb ik ook al aan gedacht. Enkel een eerste probleem. Ik heb nog nooit met een aanhangwagen gereden. Tweede probleem. Ik heb geen trekhaak aan mijn wagen. Maar we zoeken verder.

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Re: Vervoer Duitsland.

Post by Borrani » 14 Jun 2011, 08:06

prutser wrote:Hallo,

Nog eens een berichtje.
Ik heb misschien een volgende Moto Morini op het oog. Aangezien het aanbod in België wat klein is moet je al snel naar het buitenland om nog iets interessants te vinden. Na de eerste keer succesvol in Hongarije iets te vinden, deze keer in Duitsland mogelijk iets gevonden. Een groot struikelblok is echter het trasnport. Ik zou de motor vanuit Duitsland, Kerkheim naar Antwerpen moeten krijgen tegen een redelijke kostprijs. Heeft iemand hier goede tips over of goede ervaringen. DHL is niet echt een optie. Bedankt alvast voor de info.
Volgens mij bestaat er een transportdienst voor 2 wielers, een paar bekenden van mij hebben dit ook al eens vanuit duitsland laten doen... Dus ik denk als je even op google zoekt je wel wat vind.

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Re: Vervoer Duitsland.

Post by Borrani » 14 Jun 2011, 09:31

Borrani wrote:
prutser wrote:Hallo,

Nog eens een berichtje.
Ik heb misschien een volgende Moto Morini op het oog. Aangezien het aanbod in België wat klein is moet je al snel naar het buitenland om nog iets interessants te vinden. Na de eerste keer succesvol in Hongarije iets te vinden, deze keer in Duitsland mogelijk iets gevonden. Een groot struikelblok is echter het trasnport. Ik zou de motor vanuit Duitsland, Kerkheim naar Antwerpen moeten krijgen tegen een redelijke kostprijs. Heeft iemand hier goede tips over of goede ervaringen. DHL is niet echt een optie. Bedankt alvast voor de info.
Volgens mij bestaat er een transportdienst voor 2 wielers, een paar bekenden van mij hebben dit ook al eens vanuit duitsland laten doen... Dus ik denk als je even op google zoekt je wel wat vind.
http://www.mainport-rotterdam.com/transport.htm

onderaan staat een mail adres..

Verder, als je de beschikking hebt over alleen een auto, en geen aanhanger, heb ik de goedkoopste oplossing(mits je een beetje kan sleutelen)...

-Rij er met 2 man heen, met een kist gereedschap.
-Terplekke de morini demonteren: voorvork met voorwiel/cockpit er af, achterwiel, achterspatbord er af...
Als je dan een stationwagen hebt, moet het er met gemak in passen...

Op deze manier heb ik vaker 1 of meerdere brommers vanuit het buitenland gehaald... het is iets meer werk, maar je kunt ook direct een aantal zaken inspecteren / invetten/ schoonmaken, enz...

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: Vervoer Duitsland.

Post by 350-v-twin » 14 Jun 2011, 14:14

Borrani wrote:
Verder, als je de beschikking hebt over alleen een auto, en geen aanhanger, heb ik de goedkoopste oplossing(mits je een beetje kan sleutelen)...

-Rij er met 2 man heen, met een kist gereedschap.
-Terplekke de morini demonteren: voorvork met voorwiel/cockpit er af, achterwiel, achterspatbord er af...
Als je dan een stationwagen hebt, moet het er met gemak in passen...

Op deze manier heb ik vaker 1 of meerdere brommers vanuit het buitenland gehaald... het is iets meer werk, maar je kunt ook direct een aantal zaken inspecteren / invetten/ schoonmaken, enz...

Ja, kennis van mij haalde op die manier motorfietsen uit Italië. Wel héél véél kranten/kleden of karton op de laadvloer want vlekken van (ketting)vet krijg je er niet meer uit.

Je zou ook nog kunnen overwegen een Ford Transit o.i.d. te huren. Maar dan geldt opnieuw de vlakke laadvloer. Hier in de stad zit (zat?) een bedrijf dat busjes met 'een deuk' verhuurde tegen gereduceerd tarief!

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 30 Jun 2011, 11:19

eens gekeken maar googlemaps weet kerkheim niet te vinden.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 30 Jun 2011, 11:33


Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Re: Vervoer Duitsland.

Post by Tintin » 01 Jul 2011, 08:35

350-v-twin wrote: Je zou ook nog kunnen overwegen een Ford Transit o.i.d. te huren. Maar dan geldt opnieuw de vlakke laadvloer. Hier in de stad zit (zat?) een bedrijf dat busjes met 'een deuk' verhuurde tegen gereduceerd tarief!
Is dat niet Ouke Baas?
http://www.oukebaas.nl/verhuis-en-bestelauto-s/type/3
o nee, die zit alleen in A'dam

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: Vervoer Duitsland.

Post by 350-v-twin » 01 Jul 2011, 15:40

Tintin wrote:Is dat niet Ouke Baas?
http://www.oukebaas.nl/verhuis-en-bestelauto-s/type/3
o nee, die zit alleen in A'dam
Nee, volgens mij Low Budget, gele busjes met 'n deuk ;-)

Post Reply