Page 1 of 3

Beetje nieuw in de club.

Posted: 14 Oct 2010, 23:19
by prutser
Hallo,

Ik ben al enkele weken lid van de club. Deze club en forum lijken mij een ideale plek om informatie op te doen om mijn Morini rijdende te houden. Vroeger heb ik met een Flandria 50cc gereden, maar ik wou toch meer een echte motor. Ik heb echter geen motorrijbewijs en aangezien je in België met een 125cc met autorijbewijs mag rijden, was de keuze snel gemaakt.
In het voorjaar heb ik mij een Moto Morini 125H, bouwjaar 1980 aangeschaft. Een leuke motor, met nog een klein beetje opknapwerk aan. Echter het grote probleem zit hem in de papieren. Hij komt uit Hongarije en is zonder gelijkvormigheidsattest. Op het Hongaars inschrijvingsbewijs staat het vermogen niet vermeld en dat is nu net hetgene dat de Belgische dienst inschrijvingen nodig heeft. Zelfs na enige hulp van een mede clublid hielp het niet om officieel het vermogen aan te tonen. Maar we geven het niet op. Het is een te grote zonde om zo'n leuke motor te laten verkommeren in een garage. Hij hoort op de baan, asfalt verslinden.

mvg,
Hans.

Posted: 15 Oct 2010, 08:37
by Tintin
Welkom Hans. Ik heb ook tot een paar jaar terug een 125H gehad en het zijn erg lekkere lichte machientjes maar met net wat te weinig vermogen naar mijn smaak.....

Kan je iets met kopieen van NL kentekenbewijzen om hem door de keuring te krijgen?

Posted: 15 Oct 2010, 10:17
by mantaray
vanaf wanneer zijn die gebouwd ?
als dat 76 is heb je nog een kans denk ik

Re: Beetje nieuw in de club.

Posted: 15 Oct 2010, 14:26
by 350-v-twin
prutser wrote:Echter het grote probleem zit hem in de papieren. Hij komt uit Hongarije en is zonder gelijkvormigheidsattest. Op het Hongaars inschrijvingsbewijs staat het vermogen niet vermeld en dat is nu net hetgene dat de Belgische dienst inschrijvingen nodig heeft.

Wáár neemt de Belgische dienst inschrijvingen genoegen mee?

Ik heb n.l. een Italiaanse folder waar volgens mij het vermogen op genoemd wordt. Is dat voldoende? Zo ja, dan stuur ik je een kopie.

Posted: 16 Oct 2010, 20:05
by prutser
Hallo,
Bedankt voor de info en tips.
Blijkbaar is de Belgische dienst inschrijvingen niet snel tevreden.
Ik heb via de club al een poging gewaagd met een kopie van een Nederlands inschrijvingsbewijs. Dit vonden ze echter niet voldoende, terwijl ik dit toch ook als een officieel document bekijk.
Zij willen ofwel een Belgisch document, ofwel een Hongaars document of een document van Moto Morini waar het vermogen uit blijkt, en dan nog liefst van deze motor, dus met de nodige stempels, chassisnummer en vermogen.
Een Italiaanse folder heb ik nog niet geprobeerd.
Wie weet kan het lukken. Als je wil mag je het altijd doorsturen.

Volgens het overzicht van de club zouden deze modellen vanaf 1975 tot en met 1984 gebouwd zijn. Ik weet niet of dat een goed teken is?

De laatste mogelijkheid is een vermogensattest van een erkende firma. Dit kost mij minstens 700euro, wat ik toch wat overdreven vind voor deze motor. En dan moet hij volledig in orde zijn.
Maar ik blijf proberen.
Bedankt alvast voor de steun.
Hans.

Posted: 17 Oct 2010, 17:24
by 350-v-twin
Volgens de folder 13,75 DIN pk bij 9.000 toeren.
Deze folder is van ong. 1977/8.

Image

De http://www.motomoriniclub.nl/cv/scan0001.jpg onverkleinde versie kun je hier openen. Ik hoop dat ze deze accepteren.

Het is een beetje een ongelukkige maat, want ik krijg 'm niet helemaal op de scanner.

Posted: 18 Oct 2010, 22:29
by prutser
350-v-twin wrote:Volgens de folder 13,75 DIN pk bij 9.000 toeren.
Deze folder is van ong. 1977/8.

Image

De http://www.motomoriniclub.nl/cv/scan0001.jpg onverkleinde versie kun je hier openen. Ik hoop dat ze deze accepteren.

Het is een beetje een ongelukkige maat, want ik krijg 'm niet helemaal op de scanner.
Bedankt.
Ik maak hem morgen over aan DIV, zien wat ze er van vinden. Hopelijk goed, wantandres resten er mij niet veel andere oplossingen dan toch maar een vermogensattest te laten opstellen door Vincotte aan enkele honderden euro's. Ik jou jullie op de hoogte. :?

Posted: 19 Oct 2010, 06:34
by Borrani
Welkom Hans!

mvg Ries

Posted: 19 Oct 2010, 16:46
by hombre
Kan je hier wat mee? Ik heb evt ook nog folders/tests in pdf die ik je kan mailen.

groet,
Hans

Image

http://www.xs4all.nl/~hombre/plaatjes/C ... 75_125.jpg

Posted: 20 Oct 2010, 12:21
by 350-v-twin
Hombre, TOP,

..... maar kan je svp de afbeelding verkleinen tot 800px breed?

Vervolgens kan je een link toevoegen om de afb. in originele grootte te openen.

Dank je!!

-de webmaster- hihi

Posted: 20 Oct 2010, 21:50
by prutser
Bedankt voor de info.
Ik heb vanavond bericht gekregen van de Dienst Inschrijvingen. Mijn aanvraag zou positief onthaald worden. Wat juist het resultaat zal zijn is nog onduidelijk, maar het is in ieder geval het eerste positief antwoord van deze dienst sinds mijn aanvraag in het voorjaar.
We houden jullie op de hoogte.
Alvast bedankt voor de steun en tips.

Posted: 21 Oct 2010, 14:40
by mantaray
Zozo de bureaucratie is redelijk geworden ???
Das een flinke stap vooruit ;-)

Posted: 21 Oct 2010, 15:57
by Tintin
misschien proberen ze klantjes te lokken nu het in Nederland veeeeeeel moeilijker geworden is om ze gekeurd te krijgen :D

Posted: 22 Oct 2010, 12:46
by 350-v-twin
vlgs mij is het in ned op zich niet moeilijker geworden. je moet alleen papieren hebben. daar is op zich niets mis mee, toch?

(ik heb nog nooit een voeruig zonder papier gekocht).

Posted: 22 Oct 2010, 15:05
by Tintin
maar meestal bij oude beestjes uit een verlaten schuur zijn de papieren allang verdwenen... en italiaanse papieren zijn al helemaal niets waard omdat ze niet confirm de EU wetgeving exportpapieren verschaffen met het originele kentekenbewijs....