uitverkoop morini

Off-topic
Post Reply
User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

uitverkoop morini

Post by mantaray » 10 Aug 2010, 15:26


hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 10 Aug 2010, 20:00

mmmm, ik zou wel een Granpasso willen, rijdt heerlijk zo'n ding.

Ik had trouwens begrepen dat in het najaar de fabriek wordt geveild... Wordt misschien toch nog vervolgd...

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 10 Aug 2010, 22:52

mogelijk wel ja, athans volgens Tritsch is er nog wel een kans.
maar als ze de bikes verkopen, wat met de onderdelen ?

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 11 Aug 2010, 10:52

en nog zijn ze niet dood...bovendien koopkansjes!

van Motoblog.it 16 juli:

Dopo la chiusura della trattativa con Nuova Garelli S.p.A. ed il rinnovo della gestione straordinaria dell’azienda fino al 30 settembre (periodo entra il quale è possibile acquistare i mezzi Morini a prezzi notevolmente più bassi dei listini ufficiali) sembra si siano fatti avanti altri possibili acquirenti.

Secondo quanto riporta quanteruote si sarebbe fatto avanti l’imprenditore Stephan Franz a capo di una cordata italo-canadese molto interessata alla Casa di Casalecchio di Reno tanto da presentare un piano aziendale per il rilancio del glorioso marchio.

La conferma arriva dal funzionario Fiom, Sig.ra Patarozzi: “Ci sono trattative in corso con vari possibili acquirenti. Con uno di questi siamo vicini nel trovare un accordo sindacale prima della fine di luglio.” Non c’è ancora nessun accordo firmato ma rispetto alla prospettive di chiusura qualcosa di positivo pare sia stiamo muovendo. Ce lo auguriamo di cuore.



vrij vertaald:

Na het sluiten van de deal met Nieuw-Garelli SpA en de vernieuwing van de buitengewone beheer van de vennootschap tot 30/09 (treedt de periode waarin u kunt kopen via de Morini tegen lagere prijzen dan de officiële catalogusprijzen) lijkt te zijn gemaakt met andere mogelijke kopers.

Volgens berichten quanteruote zou worden gemaakt aan de ondernemer Franz Stephan leidde een consortium van Italiaanse-Canadese zeer geïnteresseerd in het huis van Casalecchio zo een business plan te presenteren voor de opleving van de glorieuze merk.

De bevestiging komt van officiële FIOM, mevrouw Patarozzi: "Er zijn onderhandelingen gaande met meerdere potentiële kopers. Met een van deze dicht bij het vinden van een vakbond overeenkomst vóór het einde van juli. "Er is nog geen ondertekende overeenkomst, maar vergeleken met het vooruitzicht van de sluiting lijkt iets positiefs Wij gaan verhuizen. We hopen aan het hart.

Ja, ik hoop ook aan het hart!


Misschien hebben ze nog eens kans. Vergeet niet: Bimota is ook 3x failliet gegaan en steeds weer opgekrabbeld. Er moet alleen iemand zijn met een zak geld en een goed business plan.

Laten we hopen (en duimen) aan het hart!

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 12 Aug 2010, 08:30

ik had al een week of wat geleden geprobeerd een 9 1/2 te bemachtigen... alles is al uiteverkocht

Met alles inbegrepen was ie trouwens maar 1500 euro goedkoper geworden dan de officiele Nederlandse verkoopprijs

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 12 Aug 2010, 08:53

Tintin wrote:ik had al een week of wat geleden geprobeerd een 9 1/2 te bemachtigen... alles is al uiteverkocht

Met alles inbegrepen was ie trouwens maar 1500 euro goedkoper geworden dan de officiele Nederlandse verkoopprijs
Oei das ook geen zaak dan

Post Reply