Milano-Taranto 2012

Your events for the Club Agenda
Evenementen voor de Agenda
Post Reply
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Milano-Taranto 2012

Post by 350-v-twin » 26 May 2013, 21:14

Het heeft even geduurd, maar nu on-line: mijn verslag van Milaan-Taranto 2012. Het was een monnikenwerk om de pagina's samen te stellen. Ik had teveel foto's om uit te kiezen.

Maar om het geweldige gevoel van de 26e MiTa vast te houden heb ik toch maar doorgezet. Ik ben blij met het resultaat.

Ik wens jullie veel lees- of kijkplezier, of beide natuurlijk!
Oh ja, mijn 39 jaar oude 350 Touring heeft zich er perfect doorgeslagen, géén klap verkeerd, géén gepingel op Italiaanse benzine en sturen als de beste. Ik ben trots op mijn 6e plaats (van de 14 deelnemers in de 350cc).

http://www.motomoriniclub.nl/2012mitaD.html

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 27 May 2013, 07:24

Ik heb al verschillende verhalen van je gelezen over gepingel in Italie en ontsteking verzetten.

Mijn morini's draaien al jaren op gewone benzine zonder gepingel.

Trouwens als het veroorzaakt zou zijn door de italiaanse benzine, zou het dan niet logisch zijn dat de standaard onstekingsinstelling daarop aangepast zou zijn ?

Ik zou het dus eerder in mijn morini zelf gaan zoeken.

My 2 cents


Maar een mooi verslag ;-)
Veel werk aan gehad zo te zien

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 27 May 2013, 13:05

In het boekje (uit 1973) van de 350 staat dat je 98-100 RON moet tanken.

Tijdens mijn deelname in 2007 stond de ontsteking goed afgesteld. Bergop begon de motor behoorlijk te pingelen. Verontrustend geluid, want je blok kan er compleet van aan gort draaien.

Nu staat de timing 5 graden later: géén centje last. Probleem opgelost.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 27 May 2013, 13:08

Je hoeft m voor mij niet kapot te draaien, maar eh hadden ze vroeger dan wel 98 ?

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 27 May 2013, 20:41

Jazekers: de "oude" superbenzine, destijds loodhoudend, had een octaangetal van 98.

Hoe hoger het octaangetal, hoe hoger de klopvastheid, hoe minder snel last van pingelen. Motoren met een hoge compressie hebben klopvaste benzine nodig.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 28 May 2013, 08:53

350-v-twin wrote: Hoe hoger het octaangetal, hoe hoger de klopvastheid, hoe minder snel last van pingelen. Motoren met een hoge compressie hebben klopvaste benzine nodig.
das me bekend ja
Bijgevolg zouden mijn sports (die een hogere compressie hebben dan je strada) hier ook moeten pingelen want die drinken 95

Gelukkig doen ze dat niet

Darts hebben wel die neiging

Post Reply