Page 1 of 2

29. Internationales Moto Morini Treffen 2009 19.-21. Juni

Posted: 19 May 2009, 12:07
by mantaray
http://www.ital-web.de/MoriniTreffen2009.pdf

Aangezien mijn echtgenote nog niet zo vertrouwd is met haar 3 1/2 hebben we besloten de morinis op de aanhanger te zetten voor een dag of 3 te gaan.
Hotelletje is al besteld.
Dan kunnen we de kilometers inhalen in het Harzgebergte

Tja ik weet het de "echte" rijden er met de bike naartoe en slapen in de tent :oops:
Maar ik heb een uitvlucht lol

Because I'm built for comfort. I ain't built for speed -->> Howlin' Wolf

Re: 29. Internationales Moto Morini Treffen 2009 19.-21. Jun

Posted: 19 May 2009, 14:30
by 350-v-twin
mantaray wrote: Aangezien mijn echtgenote nog niet zo vertrouwd is met haar 3 1/2 hebben we besloten de morinis op de aanhanger te zetten voor een dag of 3 te gaan. Hotelletje is al besteld. Dan kunnen we de kilometers inhalen in het Harzgebergte.
Met alle respect, maar ik denk dat rijden naar de Harz meer ontspanning biedt dan rijden in de Harz (bochten!!).

Maar het is er super mooi. Vergeet vooral niet naar Goslar, Quedlinburg en Wernigerode te gaan. Die laatste 2 plaatsen liggen in voormalig Oost-Duitsland en staan - meen ik - op de Unesco Wereld Erfgoed lijst.

Ben er in 2006 geweest en was zeer onder de indruk van de vele middeleeuwse vakwerkhuizen!!!
[/u][/b]

Posted: 19 May 2009, 18:02
by mantaray
Ja weet ik Tony, als ik iets langer tijd had zou ik dat ook wel doen binnendoor ist 512 km en dat wil ik ze niet aandoen op 1 dag.

Plus het feit dat we die morini's nog niet zo lang hebben.(verborgen gebreken)
Dan vind ik een vangnet in de vorm van een trailer nog niet zo slecht

Posted: 19 May 2009, 21:43
by Grufti
HI, Tony und Raymond
we slapen ook in en Hotel, misschien en Goslar. 5 uuren to rijden. dat Centrum is heel mooi. Ook vor Morinis. Parkeren in Quedlinburg en Wernigerode is een Problem.

Posted: 20 May 2009, 07:44
by mantaray
ich habe gebucht -Alte smiede in Heiningen

Posted: 20 May 2009, 11:10
by 350-v-twin
Grufti wrote:HI, Tony und Raymond
we slapen ook in en Hotel, misschien en Goslar. 5 uuren to rijden. dat Centrum is heel mooi. Ook vor Morinis. Parkeren in Quedlinburg en Wernigerode is een Problem.
Hallo Hartmut,

ik was in 1999 bij Bielefeld bij het Duitse treffen en in 2005 in Schwerte.
Was superleuk in Schwerte: leuke toeringtocht, kampvuur, sfeer!! TOP.
Helaas is de Harz mij iets te ver vanuit Den Haag en ik heb niet voldoende vrije dagen meer om de vrijdag en maandag erbij te nemen. :(

Misschien volgend jaar ....

Posted: 20 May 2009, 21:17
by Grufti
Danke Tony, daß es dir in Schwerte gut gefallen hat. Das Wetter war auch Klasse. Ich erinnere mich gut, - du warst einer der ersten, der sich angemeldet hat. Hoffentlich ergibt sich im nächsten Jahr die Gelegenheit für dich, wieder ein entferntes Treffen zu besuchen.

Posted: 22 Jun 2009, 08:19
by mantaray
Grof gerekend een 120 tal Morinis, super ambiance en organisatie.
En mensen met hart voor Morinis.
De grote afwezige waren ? Juist ja ....
Alle Morinis hier op de schroothoop gegooid ?
Ik geef een goede prijs per kilo hoor

Ben ik teleurgesteld over deze club?
Ja.... 1 secretaris alleen kan de boel niet trekken.
Shame on you

Sorry maar ik kan geen andere reactie geven dan dit

Raymond

Pics hier
http://mantaray.zenfolio.com/p895067936

Image

Posted: 22 Jun 2009, 11:11
by 350-v-twin
Het Morini Treffen in Duitsland is inderdaad superleuk!
Echte liefhebbers, mooie bikes, vaak naar eigen smaak aangepast.

Ben in 1999 in Greste (bij Bielefeld) geweest en in 2005 in Schwerte ("achterkant" Ruhrgebied).

Helaas ben ik nu al door mijn vrije dagen heen, want anders ....

Ik ga plannen om in 2010 deel te nemen aan het Italiaanse treffen en misschien, afhankelijk van lokatie en data, ook wel aan het Duitse treffen.

Mooie foto's trouwens. Hoe verging het je vrouw? Flinke afstand. Zijn jullie er in één dag heengereden?

Posted: 22 Jun 2009, 12:06
by hombre
Hallo Raymond,

Ik ken het gevoel, ik ben pas op het Italiaanse treffen geweest en was ook de enige 'Ollander (met de 9 1/2; verslag volgt nog op motorblaadje.nl en in het clubblad). Ik heb me er inmiddels overheen gezet dat Nederlandse Morinisti gewoonweg luie donders zijn. En veel hebben er (als vanouds) een Morini voor 'erbij' of vinden het gewoon eng zo'n end te rijden, want het zal wel stuk gaan. Dus toch maar met de California of GoldWing op vakantie.

Ik maak me er inmiddels niet druk meer over, maar schuif gewoon lekker aan bij de aanwezigen en vermaak me toch wel.

Ik zag dat de Deense held (Sören) er ook weer was? Die was ook in Morano en heeft er heel wat km's bij gezet.

Kortom, gewoon lekker rijden met die dingen!

Hans

Posted: 22 Jun 2009, 17:05
by mantaray
Och ik had alleen ff de p in ;-)


Ja Hans Soren was ook van de partij.
We hebben ons daar best vermaakt hoor.
Veel geleerd ook.
Schat dat er 5 @ 6 Corsaro, 9 1/2 en/of veloce's waren.
Meestal allemaal tevreden met hun machiene niettegenstaande kinderziektes en trage levering onderdelen.

Posted: 22 Jun 2009, 17:18
by mantaray
350-v-twin wrote:
Mooie foto's trouwens. Hoe verging het je vrouw? Flinke afstand. Zijn jullie er in één dag heengereden?
Bedankt Tony

Eh nee we zijn watjes en hebben een aanhanger genomen ;-)

En aangezien ik de motoren nog niet zo lang heb en weinig kan zeggen over betrouwbaarheid vond ik dat ook de betere keuze.
Toen het ook nog zo'n rotweer werd had ik er helemaal geen spijt van.


Verder ist een prachtige streek daar, bochtjes bij de vleet.
Ondertussen is ook de nwe tank voor de Dart aangekomen, die heb ik er al ingestoken.
Mooi spul, goed gemaakt optisch geen verschil met de originele behalve de stop dan.

Verder heb ik ook de motor van de 75 er op 2 bouten na uit het frame.
Waarschijnlijk ga ik daar woensdag mee naar Peter om de bronzen versnellingsbakvorken in te bouwen.
Als optie heeft ie ook nog een Dart nokkenas, dan zou de sport geen gat meer hebben op lagere toeren.
Maar daar twijfel ik nog over want dan ist geen echte sport meer natuurlijk.

Dus al flink bezig geweest vandaag ;-)

De kop met de kapotte draad is door iemand meegenomen op het treffen en is ondertussen al bij Heim.
Over een dag of 5 zou die ook weer klaar zijn.

Posted: 22 Jun 2009, 17:40
by hombre
Dart nokkenas, dan zou de sport geen gat meer hebben op lagere toeren.
Maar daar twijfel ik nog over want dan ist geen echte sport meer natuurlijk.
[/quote]

Ik heb in mijn Strada vroeger een echt Stradablok gehad en die was beduidend tammer dan de Sport. Nu heb ik een Kanguroblok erin met wrsch dezelfde nokkenas als de Dart en die is ook redelijk tam in vergelijking met de Sport. Aan u de keus uiteraard, maar ik zou de Sportnokken erin laten 8)

Btw, past die nokkenas eigenlijk wel? Volgens mij is deze korter vanwege de Kokusanontsteking (of ik moet me vergipsen??)

Posted: 22 Jun 2009, 18:02
by mantaray
imho is de nokkenas het bovenste tandwieltje

maar het zal zowieso geen punt worden want ik wil geen tamme sport

Posted: 22 Jun 2009, 18:59
by hombre
mantaray wrote: ik wil geen tamme sport
Een wijze beslissing :D