28 en 29 april 2012: 5 Ital Musea

Your events for the Club Agenda
Evenementen voor de Agenda
Post Reply
350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

28 en 29 april 2012: 5 Ital Musea

Post by 350-v-twin » 13 Jan 2012, 16:09

Leuk Ital evenement op zaterdag 28 en zondag 29 april.

Vijf musea met Italiaanse motoren openen de deuren. Op zaterdag de musea van Gilera (Haarlem), Aermacchi (Weesp) en Italiaanse motoren (Amsterdam).

En op zondag het Laverda museum in Lisse en het Moto Morini museum in Sassenheim.

Dan is er op zaterdag v.a. 17.30u barbeque (€20 pp). Voor de barbeque graag tijdig aanmelden!

Mogelijkheden om te overnachten zijn er ook:
A) camping Gaasperplas,
B) Campanilehotel,
C) AC-hotel.

Graag deelname (en evt. BBQ) opgeven bij Jaap de Jong,
tel. 0294-410551 ('s avonds) of via e-mail:
redactieBIJaermacchi.nl (BIJ = @)
Last edited by 350-v-twin on 18 Jan 2012, 20:52, edited 1 time in total.

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 17 Jan 2012, 22:57

Asjemenou! Morini museum hier in Olanda? Dat moet gezien worden

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 19 Jan 2012, 01:54

Lijkt me wel een grap als het een Franco Morini-museum blijkt te zijn

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 21 Jan 2012, 13:11

Nee, is geen grap! Hoewel ik mij wel afvraag wanneer een museum zich een museum mag noemen? Ik bedoel: wat is de ondergrens van het aantal motoren? Als ik 3 fietsen van een merk heb staan, heb ik dan ook een museum? Begrijp mij nou niet verkeerd: er staan méér dan 3 fietsen in het museum, maar ik weet zelf ook niet hoe groot of hoe klein het is.

Goede reden om te gaan kijken!!!

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 07 May 2012, 10:24

hoe is dit afgelopen

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 07 May 2012, 15:11

Ja dat was super!! De opkomst was uitstekend! Zelf ben ik alléén naar het Morini-museum geweest.

Deze Morini's waren er te bewonderen:

Turismo 175cc, 1954
Sbarazzino 98cc racer, 1956
Turismo 175cc, 1957
Tresette 175cc, 1960
Corsarino V 50cc, 1963
Corsaro 125cc, 1964
Corsarino V 50cc, 1972
Corsarino ZZ 50cc, 1967
Corsarino ZZ 50cc, 70er jaren
Corsaro Country 160cc
Valentini 350, 1977
Kanguro 350 X2, 1985
3½ Sport, 1979

In totaal ong. 70 motorfietsen verdeeld over 2 etages en een handvol scooters en bromfietsen. De eigenaar wil zijn verzameling Morini's verder uitbreiden.

Op het pad naar het museum stonden:
- Van Veen wankel!
- Hercules wankel!
- Suzuki wankel!
- Franse motor met Citroën Visa blok
- Eigenbouw (BMW) met 4-cilinder Subaru boxer
- Iets verder ong. 6 tot 8 bijzondere motorfietsen als Excelcior, Henderson en andere beauties uit de jaren '20 van de vorige eeuw. Bijzondere en kostbare motorfietsen!!

Foto's volgen.

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 08 May 2012, 09:26

die Subaru BMW was een project van een Subaru dealer
http://subarublog.wordpress.com/2011/08 ... s-te-koop/

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 08 May 2012, 10:33

http://www.kreidlerdatabase.nl/20000/P_Veen-6.htm

Hier het van veen verhaal... Je kunt ze weer nieuw bestellen...

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 08 May 2012, 12:59

Borrani wrote:http://www.kreidlerdatabase.nl/20000/P_Veen-6.htm

Hier het van veen verhaal... Je kunt ze weer nieuw bestellen...
Ja, daar weet ik van: samengesteld uit 'restbestanden'. Houdt dat dan in dat er daarna géén onderdeel meer te vinden is? Er worden er nog 13 of zo gemaakt, à 85.000 Euro, excl. PPM, BTW.

De Van Veen bij het museum had nog een originele kuip! Hoewel ik de Van Veen erg fotogeniek vind, is het in het echt toch wel een erg forse machine (lomp is misschien niet het juiste woord, misschien ook wel).

De Subaru was vooral lelijk aan de rechterkant. Rechts erg rommelig tussen tank en blok.

Post Reply