Rijden met de 125H
Posted: 14 Jun 2020, 11:11
Na de boel opgefrist te hebben ben ik gaan rijden met het apparaat. Weer een mooie ervaring!.
Wat op valt is dat er onder de 7000 toeren nagenoeg geen muziek in zit. Als ik het vergelijk met de Corsaro van vriend Ben dan heeft die veel koppel en trekt makkelijker van onderuit. Om bijvoorbeeld 80 km/u te halen op de provinciale weg van Doorn richting Amersfoort is het een kwestie van volle bak accelereren en door jakkeren in z'n 5 om aan de 80 te komen. M'n Gilera 98SS doet dat bijvoorbeeld ook veel gemakkelijker (dikke 106cc) als de 125H. Verder denk ik dat ik aan een vers zuigertje toe ben want hij rookt stevig uit de carterontluchting. Gelukkig heb ik nog een extra blokje met cylinder en kop en zal ik deze vast klaar maken om de boel over te zetten. We gaan zien wat het gaat brengen. Overigens, ik heb de boel omgebouwd naar 12V. Ik zag de Ducati spulletjes zitten en dit is overeenkomstig met de breedcarter 1 pitters. Simpel en doeltreffend. Gisteravond getest in het donker met prima LED verlichting
Wat op valt is dat er onder de 7000 toeren nagenoeg geen muziek in zit. Als ik het vergelijk met de Corsaro van vriend Ben dan heeft die veel koppel en trekt makkelijker van onderuit. Om bijvoorbeeld 80 km/u te halen op de provinciale weg van Doorn richting Amersfoort is het een kwestie van volle bak accelereren en door jakkeren in z'n 5 om aan de 80 te komen. M'n Gilera 98SS doet dat bijvoorbeeld ook veel gemakkelijker (dikke 106cc) als de 125H. Verder denk ik dat ik aan een vers zuigertje toe ben want hij rookt stevig uit de carterontluchting. Gelukkig heb ik nog een extra blokje met cylinder en kop en zal ik deze vast klaar maken om de boel over te zetten. We gaan zien wat het gaat brengen. Overigens, ik heb de boel omgebouwd naar 12V. Ik zag de Ducati spulletjes zitten en dit is overeenkomstig met de breedcarter 1 pitters. Simpel en doeltreffend. Gisteravond getest in het donker met prima LED verlichting