Page 2 of 2

Posted: 22 Sep 2009, 10:44
by mantaray
Na een paar pogingen ligt de featherlight op zijn plaats.
Koppeling is nog "stevig" maar een pak beter dan voorheen.
Schakelen doet ie nu bijna als de Duc en zelfs stilstaande krijg je m zo uit versnelling.
Vrouwtje tevreden :-)
Ikke niet helemaal want zie nog wat olieverlies, toch de dichting wat beschadigd misschien ?
Das dan voor een volgende regendag, nu eerst een ritje zeeland ;-)

Posted: 22 Sep 2009, 12:03
by 350-v-twin
mantaray wrote:Ikke niet helemaal want zie nog wat olieverlies, toch de dichting wat beschadigd misschien ?
Achter het koppelingshuis bevindt zich een vrij grote olie keerring, standaard, metrische maat. Die zou ik vervangen. Er staat mij vaag iets bij dat er nog een 2e, kleinere keerring te vinden is, maar dat weet ik niet meer precies. :?

Posted: 22 Sep 2009, 20:23
by mantaray
Ik had ze beide vervangen( weliswaar zonder specialtool), het is wel een babylonische spraakverwarring :-)
Simi's of simiringen zijn hier keerringen.
In ieder geval is sigrid reuze tevreden over de manier warrop de Morini nu schakelt

Posted: 22 Sep 2009, 20:56
by hombre
350-v-twin wrote:Vraag maar na bij Kees, dan hoor je het van hem.
Ben benieuwd, waarom is-ie eigenlijk niet op het forum te vinden?

Volgens mij komen die lekkages vnl. omdat er eigenlijk geen serieuze afdichting zit op de as. Die je dus van Hylomar moet voorzien. Aardig is dat er een gaatje onderin het koppelingsdeksel zit waardoor overtollige olie gewoon weg kan lekken. Daar hebben ze in het ontwerp al rekening mee gehouden. ;-)

Posted: 23 Sep 2009, 00:07
by 350-v-twin
hombre wrote:Ben benieuwd, waarom is-ie eigenlijk niet op het forum te vinden?
Géén idee :shock: , gaan we vragen tijdens weekend 3/4 oktober.
hombre wrote:Volgens mij komen die lekkages vnl. omdat er eigenlijk geen serieuze afdichting zit op de as. Die je dus van Hylomar moet voorzien. Aardig is dat er een gaatje onderin het koppelingsdeksel zit waardoor overtollige olie gewoon weg kan lekken. Daar hebben ze in het ontwerp al rekening mee gehouden. ;-)
Misschien gewoon op bezuinigd?? Enig ander idee?

Posted: 24 Sep 2009, 00:12
by hombre
350-v-twin wrote:Misschien gewoon op bezuinigd?? Enig ander idee?
Volgens mij komt dat omdat daar gewoon geen passende keerring voor is of was destijds.