klepzitting

Technical questions about Moto Morini motorbikes/mopeds
Technische vragen over Moto Morini motoren/bromfietsen
Post Reply
henkdekker
Posts: 3
Joined: 02 Nov 2015, 11:38

klepzitting

Post by henkdekker » 05 Nov 2015, 09:35

Wij zijn bezig met de restauratie van een Corsaro 125 cc van 1961, heeft iemand ervaring met het vervangen van de originele klepzittingen door nieuwe klepzittingen zodat wij octaan 98 kunnen tanken.

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: klepzitting

Post by 350-v-twin » 05 Nov 2015, 12:15

henkdekker wrote:Wij zijn bezig met de restauratie van een Corsaro 125 cc van 1961, heeft iemand ervaring met het vervangen van de originele klepzittingen door nieuwe klepzittingen zodat wij octaan 98 kunnen tanken.
Beste Henk,

Ik wil niet bijdehand doen, maar 95 of 98 octaan is waarschijnlijk niet het probleem. Als je met klepzittingen aan de gang gaat is dat vanwege de overstap naar loodvrije benzine. De vroegere loodhoudende benzine zorgde voor loodafzetting op de klepzitting. Bij het sluiten van de klep zorgde het lood voor wat demping en tevens fungeerde het als een soort smeermiddel/afdichtmiddel. Als je toch bezig bent, zou je gelijk de klepgeleiders kunnen vervangen.

Concreet antwoord: ik heb geen ervaring met de vervanging van de klepzittingen.

henkdekker
Posts: 3
Joined: 02 Nov 2015, 11:38

Re: Lager versnellingsbak

Post by henkdekker » 11 Apr 2016, 11:00

Wij zijn bezig met de restauratie van een Corsaro 125 cc van 1961, wij hebben bij Allessandro Luzzi 2 nieuwe bronzen lagers besteld voor de versnellingsbak " boccola per alberini cambio " de binnendiameter van deze 2 lagers is 13,5 mm en de dikte van de as is 14 mm, nu hebben wij wel een ruimer van 14 mm dus ik denk dat wij gewoon de lagers een beetje ruimer moeten maken naar 14 mm .

Post Reply