250T hoge toeren?

Technical questions about Moto Morini motorbikes/mopeds
Technische vragen over Moto Morini motoren/bromfietsen
Post Reply
marcbeez
Posts: 9
Joined: 19 May 2014, 09:28

250T hoge toeren?

Post by marcbeez » 04 Mar 2015, 13:37

mijn 250T maakte veel lawaai en ging niet in toeren, vervolgens cilinder en kop gedemonteerd en vastgesteld dat de klepzitting van de inlaat los zat. Alhoewel er slechts 24000km op de teller stonden was de zuiger vrij versleten, heb nieuwe klepzitting laten plaatsen nieuwe zuigerveren en alles terug gemonteerd. Motor loopt beter , draait vrij mooi rond de 5000t maar vanaf 5500-6000t maakt hij nog steeds veel mechanisch lawaai. vergeleken met mijn nieuwe 350s is dat dag en nacht verschil, de 350 is pas happy in hoge toeren, als er iemand ervaring met de 250T heeft graag uw mening.
Spijtig genoeg ligt m'n 350s nu in de lappenmand ( draad uitlaat) zal bij Heim hersteld worden.
Groetjes

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: 250T hoge toeren?

Post by 350-v-twin » 04 Mar 2015, 17:19

Zal lastig worden antwoord te krijgen op je vraag. Er zijn in NL héél weinig 250T 's. Misschien 1 à 2, dan heb je het wel gehad. In die zin heb je in NL een unieke fiets. Het model is hier nooit officieel geïmporteerd.
Onze oud-Vz heeft ooit een 250T gehad. Ken je de geschiedenis van jouw motor? Evt. kun je mij per persoonlijk bericht het kenteken mailen. Dan kan ik het bij hem navragen of deze van hem is geweest.

Misschien beter om deze vraag te stellen op het Duitse forum (http://www.ital-web.de). Daar rijden wat meer 250T 's rond.

Evt. kan je ook NLM of Tritsch bellen en hun mening vragen. Maar bereid je dan goed voor op de Engelse of Duitse technische uitdrukkingen of benamingen van onderdelen.

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Re: 250T hoge toeren?

Post by Tintin » 04 Mar 2015, 17:33

ik weet dat mijn 125H ook slecht in de toeren te jagen was en dan best een kabaal maakte voor zo'n klein ding...
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: 250T hoge toeren?

Post by 350-v-twin » 05 Mar 2015, 11:16

Ik heb nog een idee! Een Duitse vriend van mij heeft een 250T. Ik kan hem vragen naar zijn ervaringen.
Ik ga mijn best doen om jouw bericht even goed te vertalen naar het Duits 8)

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: 250T hoge toeren?

Post by 350-v-twin » 06 Mar 2015, 09:58

Hier is het antwoord van mijn Duitse vriend. (Hij heeft zelf een mooie 250T).
Geräusche zu bewerten ist natürlich schwer. Wenn es aber nur bei höheren Drehzahlen hörbar sind, kann es eigentlich kein grundlegender mechanischer Fehler sein. Gibt es vielleicht am Motorrad etwas, was bei diesen Drehzahlen schwingt? Oder die Motorlager sind nicht mehr die besten (Gummilagerung!)

Der Rest klingt fast normal. Meine 250T dreht auch bis 5500/min recht gut, Danach wird es zäh und dann über 6000/min legt sie noch mal spürbar zu. Den Grund dafür kenne ich nicht.
Hoop dat je hier wat mee kunt.

marcbeez
Posts: 9
Joined: 19 May 2014, 09:28

Re: 250T hoge toeren?

Post by marcbeez » 12 Mar 2015, 15:10

heren, bedankt voor de snelle respons. Heb deze week een beetje werk aan de 250t gedaan, helicoil in de cylinderkop , kopbouten nagetrokken en alles terug afgesteld. Ik heb de ontsteking iets later gezet, draait beter nu, wel opgemerkt dat de krukasafdichting lekt! meer werk vrees ik. Volgens de vorige eigenaar werd het R krukaslager en dichting reeds vervangen( motor is kompleet open geweest), 10000km geleden, ik heb in de verschillende fora nog niet gelezen dat deze lagers en dichtingen snel de geest geven?
groetjes marc

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Re: 250T hoge toeren?

Post by hombre » 14 Mar 2015, 13:40

Heeft zo'n 250 ook een glijlager rechts op de krukas? Wellicht zijn dan de imbusjes die die op z'n plek houden niet afgedicht (even een likje hylomar d'r op). De keerring zelf zou gewoon goed moeten afsluiten.

Post Reply