Kale kop bij de dart

Technical questions about Moto Morini motorbikes/mopeds
Technische vragen over Moto Morini motoren/bromfietsen
Post Reply
User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Kale kop bij de dart

Post by mantaray » 16 Jun 2009, 13:02

en daarmee bedoel ik het uitlaatgedeelte :-(
De draad is verdwenen door het loskomen van de uitlaatmoer.
Schijnbaar had het bij de vorige eigenaar ook al voorproblemen gezorgd want er was een of ander middeltje aangesmeerd.

4 dagen geleden was ie er bij mij ook uitgevlogen en ik had al gemerkt dat het op zijn einde liep.
Daarom had ik de moer geborgd met ijzerdraad (je ziet daar weinig van bij een Dart)
Zaterdag tijdens een volgasritje vloog het spul er gewoon voorwaarts uit, dus van draad zal niet veel sprake geweest zijn.

Dus zat ik met een kale kop (maar die heb ik al langer lol)

Image

Zondagavond en nacht naar Duitsland geweest waar ik een vervanger gevonden had en nu draait ie weer sinds gisteren.

Het spul flink aangezet met kopervet ertussen, dan 1 min laten warmlopen.
Daarna kon ik weer een 1/4 slag
Vandaag een klein ritje gedaan en verder aangetrokken.
Morgen nog eens en dan gaat er een trekveer op.
Je hebt bij een dart nl weinig zich op de zaak en als je het hoort ist meetal te laat

Image


De kapotte kop gaan waarschijnlijk naar Heim in Duitsland voor reparatie.
Ben hier in de buurt bij iemand geweest die koppen en krukassen doet maar die zag het niet zo zitten.
Ook qua kosten baten natuurlijk

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 01 Jul 2009, 09:40

De kop is naar Heim geweest
80 € + verzending.
Afgegeven op het treffen de 22 ste en gisteren terug in de bus

Volker Heim
>
> Zweirad-Technik Heim
> Roßbacher Str. 3
> 35649 Bischoffen-Niederweidbach
> Tel. 06444-1852
> Fax. 06444-921777

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 06 Jul 2009, 11:29

Er is dus een bus ingezet ;-)

Image

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 07 Jul 2009, 09:31

:arrow: :arrow: Vergeet niet om de wartel nog minstens 2x goed na te trekken.

Dus rijden en op bedrijfstemperatuur laten komen en dan flink natrekken, evt. verlengstuk op de haaksleutel.

Daarna nogmaals herhalen. Komt ie niet meer vrijwillig los.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 07 Jul 2009, 10:02

Deze gaat in het wisselstukkenmagazijn hoor
De andere heb ik 3 maal aangedraaid EN geborgd omdat je er bij de Dart geen vrij zicht op hebt

Post Reply