Page 1 of 1

remleidingen

Posted: 19 May 2009, 12:41
by mantaray
Terwijl ik gisteren over de dijken van Zeeland aan het toeren was viel me in dat ik wel de mastercylinder schoongemaakt had en nwe remolie in de bikes had gedaan maar dat we eigenlijk nog met de originele leidingen aan het rondtoeren waren.
Nu zullen die na respectieflijk 34 en 27 jaar ook niet meer in topconditie zijn vrees ik.
Dus toch maar eens aan het rondkijken voor vervanging.

Suggesties in die richting ?

Posted: 19 May 2009, 14:32
by 350-v-twin
Nee, geen suggesties :(

Ben ook geïnteresseerd voor mijn Kangaroetje uit '84.

Posted: 19 May 2009, 18:04
by mantaray
Een mailtje naar Jörg Bohnenstiel in Speyer is onderweg.
Is een naam in Duitsland ivm oldtimerremmen

Posted: 20 May 2009, 11:03
by 350-v-twin
OK, hou ons op de hoogte!!

Posted: 23 May 2009, 03:16
by mantaray
Ok bij Jörg komen de stahlflex leidingen (zwarte mantel) met rvs aansluitingen op 43€/stuk excl verzending.
bomoto@t-online.de


Op ebay zijn ze ook te vinden (iets goedkoper maar als je de zwarte mantel 5 € en rvs aansluitingen 9€/stuk erbij gaat rekenen komen ze weer duurder uit)

Er zullen hier ook wel plaatsen zijn waar ze die dingen maken maar dan moet je weer lengtes gaan opgeven etc

Bij nader inzien heb ik op de 75 er al gedeeltelijk stahlflex zo te zien.

Image

Verder veronderstel ik dat er een modificatie heeft plaatsgevonden in de vorm van een remcontact op de voorrem aangezien dit standaard niet het geval is.

Of is dit een verplichting voor de Nederlandse markt geweest ?

Jammer genoeg hebben ze daar geen stahlflex voor genomen.
Misschien niet flexibel genoeg ?

Image

Posted: 23 May 2009, 08:13
by Borrani
mantaray wrote:Ok bij Jörg komen de stahlflex leidingen (zwarte mantel) met rvs aansluitingen op 43€/stuk excl verzending.
bomoto@t-online.de


Op ebay zijn ze ook te vinden (iets goedkoper maar als je de zwarte mantel 5 € en rvs aansluitingen 9€/stuk erbij gaat rekenen komen ze weer duurder uit)

Er zullen hier ook wel plaatsen zijn waar ze die dingen maken maar dan moet je weer lengtes gaan opgeven etc

Bij nader inzien heb ik op de 75 er al gedeeltelijk stahlflex zo te zien.

Image

Verder veronderstel ik dat er een modificatie heeft plaatsgevonden in de vorm van een remcontact op de voorrem aangezien dit standaard niet het geval is.

Of is dit een verplichting voor de Nederlandse markt geweest ?

Jammer genoeg hebben ze daar geen stahlflex voor genomen.
Misschien niet flexibel genoeg ?

Image
Hey Raymond,

remlicht bediend door de voorrem is in de jaren 70 niet verplicht geweest voor motoren.

Is jouw motor van herkomst nederlands ?

Posted: 23 May 2009, 08:31
by mantaray
Borrani wrote:
Hey Raymond,

remlicht bediend door de voorrem is in de jaren 70 niet verplicht geweest voor motoren.

Is jouw motor van herkomst nederlands ?
Geen flauw idee, het kentekenbewijs was van 91.