welke morini is dit?

Technical questions about Moto Morini motorbikes/mopeds
Technische vragen over Moto Morini motoren/bromfietsen
Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 12 Oct 2012, 13:35

Dat ligt natuurlijk helemaal aan de prijs waar je op moet letten! Als je meer uitgeeft mag je ook kritischer zijn. Orginaliteit is belangrijk zou ik zeggen, lage kilometers tenzij allerlei revisiebonnen, maar dan nog, let op het totaalplaatje..en je gevoel!

User avatar
sam375
Posts: 11
Joined: 08 Oct 2012, 17:28
Location: Antwerpen

Post by sam375 » 12 Oct 2012, 20:53

heb het ook even bekeken en het klopt, vananf 16 met a3 rijbewijs 50cc en 45km/uur

ok, daar zal ik zeker op letten dan, nu nog iemand vinden met verstand er van. als er nog iemand tips heeft zou ik het heel fijn vinden mocht je dit nog laten weten! :)

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 13 Oct 2012, 12:36

Ik ben zeker geen specialist in dat soort morini's, maar als het int Antwerpse is kan ik wel eens meegaan.

User avatar
sam375
Posts: 11
Joined: 08 Oct 2012, 17:28
Location: Antwerpen

Post by sam375 » 13 Oct 2012, 13:56

bedankt voor het aanbod heb eens rondgevraagd en we kennen iemand die ook een passie heeft voor motoren, maar bedankt voor het aanbod!
ik zit weer met een probleem, heb al ontdekt dat het een vrij zeldzaam model is, en de eigenaar van degene die ik in gedachte wil maar niet reageren.
ik heb al veel gezocht over heel België, maar niets gevonden, er was een prachtexemplaar te koop in Groningen, maar dat is wat ver...
weet er misschien nog iemand een koopje?
en nog een vraag: kan je bepaalde onderdelen van een corsarino op een ander type corsarino plaatsen?

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 13 Oct 2012, 16:16

sam375 wrote:weet er misschien nog iemand een koopje?
en nog een vraag: kan je bepaalde onderdelen van een corsarino op een ander type corsarino plaatsen?
Om op je vragen te antwoorden:

1) nee, koopjes weet ik niet. De meeste Corsarino's die je in Nederland of België vind zijn al gerestaureerd. Restauratie is vaak behoorlijk duur. Dat is een reden dat Corsarino's duur zijn. Een andere reden is dat het een 4-takt is. Bijna alle brommers uit de 60er en 70er jaren waren 2-takt.

2) onderdelen zijn op zich wel uitwisselbaar. Het belangrijkste verschil zit 'm waarschijnlijk in de carburateur en sproeiers. Mogelijk zijn de tandwielen vóór en achter misschien iets verschillend. Groter tandwiel achter geeft een wat lagere topsnelheid. Koplamp, achterlicht zijn nog nieuw te koop via Luc Stoppini van www.brommertje.nl Kijk ook maar eens op zijn website (hoewel die het vandaag niet doet).

User avatar
sam375
Posts: 11
Joined: 08 Oct 2012, 17:28
Location: Antwerpen

Post by sam375 » 14 Oct 2012, 09:33

ok, ik moet eerst naar de oldtimer beurs in Leuven, daarna mag ik een bod doen op een brommer.
omdat ik de staat van de corsarino op 2dehands.be niet weet en dat ze niet reageren via mail zou ik het ook overwegen voor een ander merk te gaan.
spijtig, wat ik verkies de corsarino nog altijd boven elk ander model :)

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 14 Oct 2012, 12:38

Als je niet absoluut een corsarino wil of geen geduld hebt tot er iets aangeboden wordt blijf er dan af .

Anders ga je iets kopen om het te hebben (zonder er echt bij na te denken) en dat kan al eens op een teleurstelling uitlopen.

Soms moet je enige tijd zoeken voor een bepaald onderdeel, en je lijkt me vrij gehaast.

(ik heb nl ook met dat bijltje gehakt)

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 14 Oct 2012, 13:13

Raymond goed gezegd, en helemaal mee eens! Pas achteraf weet je vaak wat je nu precies hebt gekocht, en met oude fietsen bezig zijn is soms toch ook een gok, in positief en negatief opzicht.

User avatar
sam375
Posts: 11
Joined: 08 Oct 2012, 17:28
Location: Antwerpen

Post by sam375 » 14 Oct 2012, 13:52

ik was op zoek naar een oldtimer met stijl om te renauveren, de morini was de eerste die ik vond en ik begon me er op te focussen.
ik kwam dan eentje tegen op 2dehands.be en in afwachting op reactie ben ik verder op zoek gegaan naar andere modelletjes. vandaar :)

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 14 Oct 2012, 15:21

Er zijn vreselijk veel verschillende oldtimer brommers te koop. Ga maar eens naar zo'n beurs, dan zie je dat zelf.

MAAR: heel veel merken zijn "vergeten". Er is nauwelijks aan documentatie of onderdelen te komen. Soms zie ik fraai gerestaureerde modellen, die verre van origineel zijn, juist door het gebrek aan originele onderdelen. Als de restaurateurs die onderdelen niet konden vinden, kan jij het ook niet (soms helemaal niet, soms alleen voor heel veel geld).

Voor je je vingers brand aan een "verkeerde oldtimer", adviseer ik je om iemand mee te nemen die er nog enig verstand van heeft. Zeker op jonge leeftijd heb je niet al te veel geld. Het is doodzonde om dan een aankoop te doen, waar je later spijt van krijgt.

Doe je huiswerk - en daar bedoel ik mee: zoek tevoren goed uit wat je wil en focus je daar dan op. De verleiding om op een beurs iets anders te kopen begrijp ik zonder meer, maar is niet verstandig. Althans, zou ik niet doen.

User avatar
sam375
Posts: 11
Joined: 08 Oct 2012, 17:28
Location: Antwerpen

Post by sam375 » 15 Oct 2012, 21:09

bedankt voor de info!
ik ga na de beurs een beslissing maken wat ik koop.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 16 Oct 2012, 07:39

Succes met de keuze :)

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 16 Oct 2012, 10:37


350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 16 Oct 2012, 11:46

mantaray wrote:nog wat info
http://web.tiscali.it/corsarino/
Idd, die Italiaan heeft zelfs mijn schema van bouwjaren gekaapt. Geen probleem, maar bronvermelding of toestemming was beter geweest :x

prutser
Posts: 116
Joined: 22 Sep 2010, 01:00
Location: Antwerpen - België

Post by prutser » 17 Oct 2012, 20:44

Nu een Corsarino is zeker geen slechte oldtimer. Ik heb vroeger met Flandria gereden, maar de Corsarino is toch net dat ietsje meer. Een originele bromfiets die toch pitteg uit de hoek kan komen. Ik heb de mijne recent verkocht wegens plaatsgebrek in onze garage. Het is een leuke eenvoudige brommer waar je vrij gemakkelijk zelf kan aan sleutelen. Succes met de zoektocht.

Post Reply