Mastercylinder 3 1/2

Technical questions about Moto Morini motorbikes/mopeds
Technische vragen over Moto Morini motoren/bromfietsen
Post Reply
User avatar
mantaray
Posts: 836
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Mastercylinder 3 1/2

Post by mantaray » 03 Apr 2009, 18:30

toen ik de bike kocht hing de remhandle er een beetje slapjes bij= geen druk op de remblokken

De plunjer vd mastercylinder bleek vast te zitten.
De boel dus opengemaakt, schoongemaakt en weer gemonteerd.
Ondertussen revisiesetje besteld bij NLM.

Nu is er het volgende
Op de plunjer zaten bij mij 2 volle ringen, terwijl in de revisieset een van de ringen meer op een simring lijkt dus met een groefje.
Ik heb dus alleen de volle ring gemonteerd(aan de handle kant) en de andere laten zitten.
Soms als ik de handle ingedrukt hou valt de druk weg.

Iemand bekend met die ringen ?

Pics volgen
Last edited by mantaray on 15 May 2009, 22:17, edited 1 time in total.

User avatar
mantaray
Posts: 836
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 15 May 2009, 22:13

dan zal ik, zelf maar antwoorden

De ring met de lip komt aan de kant waar de veer zit.
Met de lipkant naar buiten gericht
Image

Tom
Posts: 641
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 10 Nov 2013, 21:45

De tweede 0-ring (met groefje) is niet vlak maar loopt taps toe, dit doet de bronsen bus zelf ook, dus dat is de logica achter het monteren van deze o-ring.

Post Reply