En toen kwam E10 benzine
Posted: 12 Apr 2011, 10:51
Door het verkrijgen van mijn oud caferacer-setje ben ik me een beetje gaan verdiepen in tankbehandeling van polyester tanks ed.
Het zou dus ong een 200€ voor een polyester tank gaan kosten (als je het laat doen) gelukkig staat deze al geruime tijd droog en is er nog geen E5 in geweest
Verder kwam ik op het ducati oldtimerforum op een draadje
terecht waar over het opzwellen van het rubber gedeelte van de vlotternaald ging bij Dell orto's.
Zodoende laat die minder benzine door en bij volgas kan dat tot het leegdraaien van de vlotterkamers leiden.
Armere mengsels zijn geen goede vrienden van onze morinis dus de rest van de mogelijke problemen vul je zelf maar in.
Gelukkig schijnt Dell orto naaldjes te leveren zonder die rubbertjes... dus speciaal voor ethanol houdende benzines.
Er zou ook nog een of ander ringetje vervangen moeten worden.
Link naar het draadje.... mogelijk moet je eerst registreren
http://www.ducatifora.com/beneluxheads/ ... k&start=25
Het zou dus ong een 200€ voor een polyester tank gaan kosten (als je het laat doen) gelukkig staat deze al geruime tijd droog en is er nog geen E5 in geweest
Verder kwam ik op het ducati oldtimerforum op een draadje
terecht waar over het opzwellen van het rubber gedeelte van de vlotternaald ging bij Dell orto's.
Zodoende laat die minder benzine door en bij volgas kan dat tot het leegdraaien van de vlotterkamers leiden.
Armere mengsels zijn geen goede vrienden van onze morinis dus de rest van de mogelijke problemen vul je zelf maar in.
Gelukkig schijnt Dell orto naaldjes te leveren zonder die rubbertjes... dus speciaal voor ethanol houdende benzines.
Er zou ook nog een of ander ringetje vervangen moeten worden.
Link naar het draadje.... mogelijk moet je eerst registreren
http://www.ducatifora.com/beneluxheads/ ... k&start=25