Deel-restauratie 3 1/2 Ries

Technical questions about Moto Morini motorbikes/mopeds
Technische vragen over Moto Morini motoren/bromfietsen
Post Reply
Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 20 Mar 2011, 18:26

Goede avond,

van het weekend heb ik de meest onzichtbare update gedaan :P

Vorige zomer heb ik een 350 sport frame gekocht van 1976, model 1975, A3, met het contactslot meer rechts, voor de kleine kapjes dus :D .. met orgineel Nederlands kenteken...

Er zat achteraf nogal wat laswerk aan, maar het is met hulp van een vakman frame- hersteller perfect gelukt 8)


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 21 Mar 2011, 18:15

Mooi hoor!

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 22 Mar 2011, 19:28

Che bella!

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 23 Mar 2011, 11:18

TOP!! :P :P

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 23 Mar 2011, 18:38

Prachtig ;-)

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 11 Jun 2011, 15:15

Hallo allemaal,

het is inmiddels al even geleden, maar, er zit weer een update aan te komen 8)

Aangezien mijn huidige tellerrubbers zo gaar zijn als een mandje... ben ik al een tijd op zoek naar andere...

Inmiddels heb ik een perfect setje weten te bemachtigen 8) 8) 8) dan kan ik de oude kunststof/verchroomde tellerranden er ook weer op zetten.

Heeft iemand nog tips voor de montage ivm een paar afgebroken pinnetjes?

Ik heb trouwens ook het Morgan synchroniseer apparaat gekocht ipv het telkens elders te lenen...

Image

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 12 Jun 2011, 10:02

Borrani wrote: Inmiddels heb ik een perfect setje weten te bemachtigen 8) 8) 8) dan kan ik de oude kunststof/verchroomde tellerranden er ook weer op zetten.

Heeft iemand nog tips voor de montage ivm een paar afgebroken pinnetjes?
Je bent lekker bezig:!: :!: Over die pinnetjes. Vriend van mij repareert de tank- en zijdenkselbadges met secondenlijm. Eérst maakt hij zulke pinnetjes, dan lijmt hij ze. Dat werkt perfect.

Nog een 2e tip: via de Italiaanse Club http://www.morinispecial.it/ (dan link: 'Accessori Morini' zijn rvs tellerranden te koop. Kost wel iets, 60 E, maar beslist de moeite waard!
Borrani wrote:Ik heb trouwens ook het Morgan synchroniseer apparaat gekocht ipv het telkens elders te lenen...
Geweldig :shock: Moet ik ook nog eens aanschaffen. Wat kost dat? Waar heb je het aangeschaft?

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 12 Jun 2011, 10:52

350-v-twin wrote:
Borrani wrote: Inmiddels heb ik een perfect setje weten te bemachtigen 8) 8) 8) dan kan ik de oude kunststof/verchroomde tellerranden er ook weer op zetten.

Heeft iemand nog tips voor de montage ivm een paar afgebroken pinnetjes?
Je bent lekker bezig:!: :!: Over die pinnetjes. Vriend van mij repareert de tank- en zijdenkselbadges met secondenlijm. Eérst maakt hij zulke pinnetjes, dan lijmt hij ze. Dat werkt perfect.

Nog een 2e tip: via de Italiaanse Club http://www.morinispecial.it/ (dan link: 'Accessori Morini' zijn rvs tellerranden te koop. Kost wel iets, 60 E, maar beslist de moeite waard!
Borrani wrote:Ik heb trouwens ook het Morgan synchroniseer apparaat gekocht ipv het telkens elders te lenen...
Geweldig :shock: Moet ik ook nog eens aanschaffen. Wat kost dat? Waar heb je het aangeschaft?
Ha Tony,

Ja, dat zijn mooie spullen, maar ik kijk zelf liever tegen een orginele verchroomde rand aan dan nieuw rvs :oops: Maar ik vind het zeker een heel goed alternatief!! Maar ik ga eens kijken of mij dat ook gaat lukken met seconde lijm!

Het Morgan apparaat heb ik bij Carb tune besteld, even afwachten nog, het is onderweg :P ...

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 12 Jun 2011, 16:22

Misschien zie ik hem morgen: toertocht West-Friesland. V.a. 11.00u in Hoorn, Plein De Roode Steen. Gratis kopje koffie bij cafe de Klinker, de sponser (centrum van Hoorn).

De start is om 12.30 uur met een rit door West Friesland met ergens halverwege een tussenstop.

Deelname staat open voor Italiaanse klassiekers van 25 jaar en ouder, maar andere merken zijn ook van harte welkom.

Kom je ook?

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 13 Jun 2011, 19:57

350-v-twin wrote:Misschien zie ik hem morgen: toertocht West-Friesland. V.a. 11.00u in Hoorn, Plein De Roode Steen. Gratis kopje koffie bij cafe de Klinker, de sponser (centrum van Hoorn).

De start is om 12.30 uur met een rit door West Friesland met ergens halverwege een tussenstop.

Deelname staat open voor Italiaanse klassiekers van 25 jaar en ouder, maar andere merken zijn ook van harte welkom.

Kom je ook?
Helaas Tony,

mijn vrije tijd bestaat het laatste jaar naast het werk voornamelijk uit studie... vandaar ook dat al de hobby projecten stil liggen, ik amper op de morini, of ducati heb gereden en helemaal nog niet op de brommer...

Als het mee zit duurt deze stress nog een week of 4 en hoop ik dat er weer een "wereld voor me open gaat"...

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 13 Jun 2011, 21:17

Borrani wrote: Helaas Tony,

mijn vrije tijd bestaat het laatste jaar naast het werk voornamelijk uit studie... vandaar ook dat al de hobby projecten stil liggen, ik amper op de morini, of ducati heb gereden en helemaal nog niet op de brommer...

Als het mee zit duurt deze stress nog een week of 4 en hoop ik dat er weer een "wereld voor me open gaat"...
Jammer, jammer, maar natuurlijk is studeren belangrijk!!

Nauwelijks zon gezien, spatje regen, maar het was een leuke dag!
Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 21 Jun 2011, 21:56

Vorige week op ebay 2 orginele onderdeelboeken gekocht 8) 8)


Image

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 27 Jun 2011, 10:13

Gister het carbtune apparaat getest, werkt super!!! Veel makkelijker synchroon stellen dan met klokjes..

Vind alleen dat ze een beetje naar lucht hapt als je vanuit stationair toerental redelijk veel gas geeft... iemand tips ?

Mvg ries

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 27 Jun 2011, 21:16

Prachtige machine heb je daarvan gemaakt, Ries. Dat happen naar lucht bij te snel op het gas gaan, is eigenlijk een beetje normaal bij die carbs die zonder acceleratiepomp werken. Zo'n acceleratiepomp is anders ook niet alles trouwens. Op mijn Ducati Pantah doen ze hun werk goed, maar blijkbaar zijn er heel wat eigenaars die de pompjes uitschakelen.

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 27 Jun 2011, 22:08

Pantah wrote:Prachtige machine heb je daarvan gemaakt, Ries. Dat happen naar lucht bij te snel op het gas gaan, is eigenlijk een beetje normaal bij die carbs die zonder acceleratiepomp werken. Zo'n acceleratiepomp is anders ook niet alles trouwens. Op mijn Ducati Pantah doen ze hun werk goed, maar blijkbaar zijn er heel wat eigenaars die de pompjes uitschakelen.
Oke, dus het is niet iets waar ik me zorgen om hoef te maken dus :)

Voor een ieder die twijfelt over zo'n vacuummeter set, ik kan het iedereen aanbevelen 8)

Post Reply