Deel-restauratie 3 1/2 Ries

Technical questions about Moto Morini motorbikes/mopeds
Technische vragen over Moto Morini motoren/bromfietsen
Post Reply
Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 27 Jun 2011, 23:35

Ik geniet daar ook al jaren van :wink:

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 24 Jul 2011, 11:26

van de week eindelijk weer eens tijd gehad om met de 3 1/2 bezig te gaan...

Toch heb ik het gered om weer een leuke update te maken :)

De oude tellerrubbers waren helemaal verrot... gelukkig ben ik een mooi setje tegen gekomen, in perfecte staat :)

Image

Image

Pantah
Posts: 84
Joined: 26 Jun 2011, 19:08
Location: Belgium

Post by Pantah » 24 Jul 2011, 20:58

Die rubbers zijn idd vaak gescheurd door uitdroging. Op tijd en stond wat siliconespray erop houdt ze in goede conditie. :wink:

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 28 Jul 2011, 15:27

Beste Ries,

waar heb je die tellerrubbers vandaan? Heb mijn project weer opgestart en ook op zoek naar zulke mooie rubbers.

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 28 Jul 2011, 18:57

350-v-twin wrote:Beste Ries,

waar heb je die tellerrubbers vandaan? Heb mijn project weer opgestart en ook op zoek naar zulke mooie rubbers.
Aan het begin van dit seizoen heb ik een 3 1/2 erbij gekocht voor onderdelen, en daar zat dit setje op... wel vreemd opzich, de rest van de bike was zwaar verroest...

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 28 Jul 2011, 19:32

OK, sloper kopen dus :wink:

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 30 Jul 2011, 20:54

zozo,

3 jaar terug heb ik een 125h gekocht... toen wat delen voor de 3 1/2 af gehaald en was toen dus incompleet, echter door de demontage van een andere fiets kon ik de 125 weer compleet maken!! ze ziet er toch nog erg mooi uit :) . Het lakwerk is denk ik een keer vernieuwd, maar het chroomwerk is orgineel, en nog wel mooi, op een paar spikkeltjes na, ik heb ze een beetje gepoetst.. Ik laat haar zo!!

De verlichting werkte helemaal niet eigenlijk.. er zit nu een nieuwer type lichtschakelaar op, en nu werkt het licht iig..

Het enige wat ik er nog niet helemaal uit heb is het "ploffen" bij stationair. Heel af en toe(zonder regelmaat) ploft ze een klein beetje.. Als ik stationair op 1000 tpm heb afgesteld blijft ze lopen... De ontsteking staat op tijd, bougie(bp6es), kabel, bougiedop vervangen, carburateur al schoon gemaakt enz... Misschien nog even het luchtfilter vervangen.

-Weet iemand misschien of er van een 125 nog nieuwe ontstekingsdelen te koop zijn?
-Ik zoek nog een orginele CEV stuurschakelaar die op het hendel geschroeft kan worden.
-Weet iemand of het luchtfilter gelijk is aan een 3 1/2?


Maar op zich stuurt het heerlijk zo'n 125 (H)

even wat leuke zusterlijke foto's

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 31 Jul 2011, 10:02

Borrani wrote:Het enige wat ik er nog niet helemaal uit heb is het "ploffen" bij stationair. Heel af en toe(zonder regelmaat) ploft ze een klein beetje.. Als ik stationair op 1000 tpm heb afgesteld blijft ze lopen... De ontsteking staat op tijd, bougie(bp6es), kabel, bougiedop vervangen, carburateur al schoon gemaakt enz... Misschien nog even het luchtfilter vervangen.
Fraaie motorfietsen!! Complimenten!!

Misschien valse lucht? Heb je de rubbers van en naar de carb. nagekeken op haarscheuren?
Borrani wrote: -Weet iemand misschien of er van een 125 nog nieuwe ontstekingsdelen te koop zijn?
-Ik zoek nog een orginele CEV stuurschakelaar die op het hendel geschroeft kan worden.
-Weet iemand of het luchtfilter gelijk is aan een 3 1/2?
Voor 125cc zou ik informeren bij Tritsch, Moto Moro in Varese en NLM. In NL zijn nauwelijks 125cc modellen te vinden en volgens mij ook nooit officieel geïmporteerd. Op Ebay.de vind je ook nog wel eens wat. Je kan ook een 'gezocht' oproep plaatsen op het betreffende forum van ital-web.de (de Duitse Morini site). Daar rijden ook 125cc modellen rond.
Laatste tip: bel even met AMEX. Herr Alexander heeft nog steeds nieuwe onderdelen. Als hij wat heeft, vraag dan of hij het meebrengt naar Vehikel. Kan je het daar ophalen. Scheelt porto.


Heb je nu geen luchtfilter in de 125cc? Je bedoelt of het element gelijk is?
Opmeten? Of een van de 3 1/2 erin (met beleid).

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 31 Jul 2011, 12:02

350-v-twin wrote:
Borrani wrote:Het enige wat ik er nog niet helemaal uit heb is het "ploffen" bij stationair. Heel af en toe(zonder regelmaat) ploft ze een klein beetje.. Als ik stationair op 1000 tpm heb afgesteld blijft ze lopen... De ontsteking staat op tijd, bougie(bp6es), kabel, bougiedop vervangen, carburateur al schoon gemaakt enz... Misschien nog even het luchtfilter vervangen.
Fraaie motorfietsen!! Complimenten!!

Misschien valse lucht? Heb je de rubbers van en naar de carb. nagekeken op haarscheuren?
Borrani wrote: -Weet iemand misschien of er van een 125 nog nieuwe ontstekingsdelen te koop zijn?
-Ik zoek nog een orginele CEV stuurschakelaar die op het hendel geschroeft kan worden.
-Weet iemand of het luchtfilter gelijk is aan een 3 1/2?
Voor 125cc zou ik informeren bij Tritsch, Moto Moro in Varese en NLM. In NL zijn nauwelijks 125cc modellen te vinden en volgens mij ook nooit officieel geïmporteerd. Op Ebay.de vind je ook nog wel eens wat. Je kan ook een 'gezocht' oproep plaatsen op het betreffende forum van ital-web.de (de Duitse Morini site). Daar rijden ook 125cc modellen rond.
Laatste tip: bel even met AMEX. Herr Alexander heeft nog steeds nieuwe onderdelen. Als hij wat heeft, vraag dan of hij het meebrengt naar Vehikel. Kan je het daar ophalen. Scheelt porto.


Heb je nu geen luchtfilter in de 125cc? Je bedoelt of het element gelijk is?
Opmeten? Of een van de 3 1/2 erin (met beleid).
Ha Tony,

bedankt voor de complimenten 8) !!

Ik bedoelde er mee te zeggen dat het luchtfilter misschien verstopt zit, ik ga er zo meteen even naar kijken.

Ik kan natuurlijk even proberen of de draaiende motor er op reageert als ik wd40 op het inlaatspruitstuk spuit. Ik laat nog wel even van me horen of het gelukt is.


Is het niet zo dat dhr Alexander al een tijd ziek is en de winkel op een laag pitje draait?

mvg Ries

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 31 Jul 2011, 18:44

Borrani wrote: Is het niet zo dat dhr Alexander al een tijd ziek is en de winkel op een laag pitje draait?
mvg Ries
Zou kunnen, maar heb hem steeds wel op Vehikel gezien.
Laatste keer ben ik niet geweest.

Trouwens ik zou wél bellen, want zijn vrouw vraagt het dan bij hem na.

Tintin
Posts: 658
Joined: 20 Sep 2009, 09:05
Location: NL

Post by Tintin » 01 Aug 2011, 09:48

Borrani wrote:Het enige wat ik er nog niet helemaal uit heb is het "ploffen" bij stationair. Heel af en toe(zonder regelmaat) ploft ze een klein beetje.. Als ik stationair op 1000 tpm heb afgesteld blijft ze lopen... De ontsteking staat op tijd, bougie(bp6es), kabel, bougiedop vervangen, carburateur al schoon gemaakt enz... Misschien nog even het luchtfilter vervangen.

-Weet iemand misschien of er van een 125 nog nieuwe ontstekingsdelen te koop zijn?
-Ik zoek nog een orginele CEV stuurschakelaar die op het hendel geschroeft kan worden.
-Weet iemand of het luchtfilter gelijk is aan een 3 1/2?
Volgens mij is het 125 filter anders....

Ik heb nog wat blokdelen over incl stator/rotor van mijn eigen 125 (die al 3 jaar de deur uit is), interesse? Ik heb ook nog een stuurschakelaar wat voor een 125h zou moeten zijn, maar volgens mij voor de latere (een CEV 206)

renewieland
Posts: 6
Joined: 01 Aug 2011, 18:00

Post by renewieland » 01 Aug 2011, 18:06

hey ries ik heb nog een compleet blok liggen
en je weet de weg naar emmerich denk ik wel

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 01 Aug 2011, 20:29

renewieland wrote:hey ries ik heb nog een compleet blok liggen
en je weet de weg naar emmerich denk ik wel
He René,

dat is lang geleden :oops: wordt inderdaad tijd dat ik weer eens langs kom 8)

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 30 Apr 2012, 13:02

Zo,

even 2 updates uitgevoerd:

Orgineel kettingrand en beugel gemonteerd.

Goede gebruikte set schokbrekers gemonteerd, waarvan ik eerst de spiralen opnieuw heb laten verchromen, de achterkant fleurt er mooi van op :)

Let niet op de kickstarter... de orginele gaat deze week naar de verchromer, deze zit er tijdelijk op..

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 15 Sep 2012, 19:18

Hallo allemaal!

momenteel ben ik bezig met de puntjes op de i van mijn 3 1/2...

De clipons gaan volgende week eindelijk naar de verchromer :) , maar ik heb er nog even een vraag over de remhendel.

Op mijn 3 1/2 zit een Grimeca hendel met aansluiting voor rechter spiegel. Op de afbeelding is een hendel te zien van een 3 1/2 Morini van 1978, hierbij is geen aansluiting voor rechter spiegel aanwezig.

Weet iemand of dit wel of niet hoort op mijn model 75 3 1/2?

gr. Ries

Image

Post Reply