Deel-restauratie 3 1/2 Ries

Technical questions about Moto Morini motorbikes/mopeds
Technische vragen over Moto Morini motoren/bromfietsen
Borrani

Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries

Post by Borrani » 02 Aug 2018, 15:04

Borrani wrote:
02 Aug 2018, 13:58
Tom wrote:
02 Aug 2018, 13:43
Er lijden meer wegen naar Rome (of Bologna) maar je moet toch echt 260DB's (met extra gaatje onderin) hebben (dus ook geen 260K of iets anders) in combinatie met E17...

Colortune? Waarom niet op een testbank, dat is tegenwoordig ook allemaal niet meer zo exclusief en duur meer.. maar wel heel precies.

Praktijk blijkt dat ook al ga je naar de standaard afstelling, er toch 'gefinetuned' moet worden, of het is de naald een steepje zakken/stijgen, of de hoofdsproeier een tikkeltje groter of kleiner, het zijn wel de verschillen die zorgen voor veel meer rijplezier en betrouwbaarheid.

Mijn Morini's moeten lekker rijden, goed starten, een bruine kleur hebben op de bougies, en niet meer dan 1/20 verbruiken.
Dat is zo Tom,

Startrick is de NL Dellorto importeur, die zit hier 'om de hoek.'

Ze kunnen de E17 en ook de 260DB niet meer leveren hoor ik zojuist..

Bij Stein Dinse alles gevonden 8) en besteld

Mijn voornemen is ook de testbank, maar ik wil eerst de basiselementen goed hebben(vooral dat hij niet meer ploft), voordat er iemand anders mee gaat dokteren die ik €60,-/u af moet rekenen.

350-v-twin
Site Admin

Post by 350-v-twin » 03 Aug 2018, 18:19

De Britse Dellorto importeur is TOP, levert alle sproeiers en is betaalbaar. Stein Dinse erg duur met verzenden.

Tom

Post by Tom » 03 Aug 2018, 20:24

In principe kun je de (speciale) buissproeiers krijgen bij Tritsch en misschien ook NLM. Alleen Tritsch is overgenomen, dus ff kijken wie de handel nu doet?

Het is ook wel de moeite ze te laten maken/bestellen bij een kennis (Zelf heb ik eens de 264CE voor de 500 Camel bij de fabriek kunnen bestellen) maar dat zal niet veel goedkoper zijn (kosten vielen tegen) dus eerst maar eens een 'Tritsch' proberen: info@rocet.de

Post Reply