Page 1 of 2

Nieuwe aanwinst, een Corsarino.

Posted: 16 Oct 2011, 20:56
by prutser
Hallo,
Lang geleden dat ik nog iets gepost heb. Na ettelijke kilometers te hebben afgelegd met mijn 125H kwam ik tot de vaststelling dat dit toch niet echt de motor voor mij was. Het is niet echt een motor en ook geen brommer meer, zo wat tussenin. Het mist de power van een echte motor en de vinnigheid van een brommer.
Na wat nadenken en trouw blijven aan dit heerlijke merk kwam ik tot volgende bevinding. Een corsarino.
Een beetje rondkijken en proberen en met wat hulp uit Eindhoven is het dan toch gelukt.
Sinds kort staat er een Corsarino ZT te blinken in mijn garage. We hebben al enkele kilometers afgelegd ondertussen en hij rijdt best wel leuk.
Hier bij (als het gelukt is toch) een foto van de nieuwe aanwinst.

Mocht er iemand tips of wetenswaardigheden hebben rond dit type, zijn deze altijd welkom. Kwestie van hem levend te houden.

Image

Posted: 16 Oct 2011, 21:36
by Pantah
Alvast proficiat met je aanwinst. Heel leuke brommer, die Corsarino!

Posted: 16 Oct 2011, 22:20
by prutser
Pantah wrote:Alvast proficiat met je aanwinst. Heel leuke brommer, die Corsarino!
Bedankt. :)

Posted: 16 Oct 2011, 22:51
by 350-v-twin
Gefeliciteerd! Mooi ding! Zijn ook best (veel) geld waard.
Wat is nou de topsnelheid? (Ken iemand met een dames Corsarino. Die loopt standaard, niet opgevoerd 70km/u).

Posted: 17 Oct 2011, 20:47
by prutser
350-v-twin wrote:Gefeliciteerd! Mooi ding! Zijn ook best (veel) geld waard.
Wat is nou de topsnelheid? (Ken iemand met een dames Corsarino. Die loopt standaard, niet opgevoerd 70km/u).
Bedankt. Topsnelheid weet ik nog niet. Er zit geen kilometerteller en snelheidsmeter op. Misschien dat het toch geen originele koplamp betreft. Ik dacht dat bij dit model de snelheidsmeter ingebouwd zat in het voorlicht. Ik zal mij eens moeten laten flitsen door de politie om de topsnelheid te weten. :twisted:

Posted: 17 Oct 2011, 21:15
by Pantah
Kom eens naar België, hier hebben we op bepaalde plaatsen paaltjes staan waarop tevoorschijn komt 'U rijdt **km/h'. Best handig eigenlijk :lol:

Even een GPS meenemen op de brommer is natuurlijk ook een goede hulp om de correcte top te meten. :wink:

Posted: 17 Oct 2011, 21:49
by prutser
Pantah wrote:Kom eens naar België, hier hebben we op bepaalde plaatsen paaltjes staan waarop tevoorschijn komt 'U rijdt **km/h'. Best handig eigenlijk :lol:

Even een GPS meenemen op de brommer is natuurlijk ook een goede hulp om de correcte top te meten. :wink:
Heb ik ook al aan gedacht. Die paaltjes staan hier bij ons in Ekeren 5Antwerpen) ook af en toe. De tip van de GPS ga ik zeker eens proberen. Dat moet inderdaad lukken. Zal ik maar ineens ook mijn profiel aanpassen om misverstanden te vermijden. :?

Posted: 18 Oct 2011, 20:27
by Pantah
Oeps, nooit op gelet dat je ook uit België afkomstig was. :oops:

Posted: 18 Oct 2011, 21:12
by 350-v-twin
Ja goed plan: een TomTom in je jaszak. Geeft heel nauwkeurig de snelheid aan.

Posted: 19 Oct 2011, 21:19
by prutser
Pantah wrote:Oeps, nooit op gelet dat je ook uit België afkomstig was. :oops:
Geen probleem. Ik heb pas mijn profiel aangepast. Ik wist trouwens niet dat er toch wel aardig wat Belgen (of Vlamingen, ik weet niet of er Walen op het Forum zitten) met een Morini rondtuffen.

Posted: 04 Nov 2011, 20:39
by prutser
350-v-twin wrote:Gefeliciteerd! Mooi ding! Zijn ook best (veel) geld waard.
Wat is nou de topsnelheid? (Ken iemand met een dames Corsarino. Die loopt standaard, niet opgevoerd 70km/u).
Dan eindelijk toch eens tijd gehad om in de haven in alle rust de snelheid eens te checken.
Volgens mijn GPS kwam ik aan 56km/u.
Een beetje nagelezen op het net en blijkbaar zijn deze dingen geen echte racemachientjes, ook al zien ze er wel best sportief uit.
Maar 56 is toch wat minder dan ik dacht. Misschien alles eens goed oppoetsen, mogelijk scheelt dit dan weer enkele kilometers.

Posted: 07 Nov 2011, 10:54
by Pantah
Tja, alles es tegoei afstellen, klepspeling, ontsteking... Mss kan je nog iets met de tandwielverhouding. Mss kan je ook eens de kop afnemen en de kleppen en hun zittingen mooi reinigen en op elkaar afpolijsten. Scheelt ook vaak in de prestaties hoor en zeker op zo'n lichte viertakt.

Posted: 12 Nov 2011, 19:40
by Corsarino
Hoihoi
ligt er ook aan welke carb je hebt.
Mijn Corsarino loopt met een originele 12mm toch wel 70. :shock:
eerst lekker warm draaien en dan plat op de tank.. (wind mee) :wink:
wel lol met zo'n brommertje.

Posted: 16 Nov 2011, 18:22
by prutser
Corsarino wrote:Hoihoi
ligt er ook aan welke carb je hebt.
Mijn Corsarino loopt met een originele 12mm toch wel 70. :shock:
eerst lekker warm draaien en dan plat op de tank.. (wind mee) :wink:
wel lol met zo'n brommertje.
Nog eens nagekeken. Er steekt een Dell'Orto UA15BS onder. Volgens mij ook origineel. Ik dacht altijd, hoe groter de carburator, hoe beter, maar blijkbaar klopt dat niet altijd.

Vandaag ook resultaat gekregen van het Registro Motomorini. Hij zou van 1967 zijn. Leuk om te weten. :P

Posted: 25 Nov 2011, 20:45
by Corsarino
Originele carb is 12mm voor een Corsarino brommer ( in NL max 40KM)
15mm is wellicht standaard voor lichte motorfiets, 50cc
Dan loopt ze zeker 70, geen probleem

Met een 12 mm loopt ze al harder dan 40 .. ssstttttt :shock: