Nieuwe aanwinst, een Corsarino.
-
- Posts: 116
- Joined: 22 Sep 2010, 01:00
- Location: Antwerpen - België
Nieuwe aanwinst, een Corsarino.
Hallo,
Lang geleden dat ik nog iets gepost heb. Na ettelijke kilometers te hebben afgelegd met mijn 125H kwam ik tot de vaststelling dat dit toch niet echt de motor voor mij was. Het is niet echt een motor en ook geen brommer meer, zo wat tussenin. Het mist de power van een echte motor en de vinnigheid van een brommer.
Na wat nadenken en trouw blijven aan dit heerlijke merk kwam ik tot volgende bevinding. Een corsarino.
Een beetje rondkijken en proberen en met wat hulp uit Eindhoven is het dan toch gelukt.
Sinds kort staat er een Corsarino ZT te blinken in mijn garage. We hebben al enkele kilometers afgelegd ondertussen en hij rijdt best wel leuk.
Hier bij (als het gelukt is toch) een foto van de nieuwe aanwinst.
Mocht er iemand tips of wetenswaardigheden hebben rond dit type, zijn deze altijd welkom. Kwestie van hem levend te houden.
Lang geleden dat ik nog iets gepost heb. Na ettelijke kilometers te hebben afgelegd met mijn 125H kwam ik tot de vaststelling dat dit toch niet echt de motor voor mij was. Het is niet echt een motor en ook geen brommer meer, zo wat tussenin. Het mist de power van een echte motor en de vinnigheid van een brommer.
Na wat nadenken en trouw blijven aan dit heerlijke merk kwam ik tot volgende bevinding. Een corsarino.
Een beetje rondkijken en proberen en met wat hulp uit Eindhoven is het dan toch gelukt.
Sinds kort staat er een Corsarino ZT te blinken in mijn garage. We hebben al enkele kilometers afgelegd ondertussen en hij rijdt best wel leuk.
Hier bij (als het gelukt is toch) een foto van de nieuwe aanwinst.
Mocht er iemand tips of wetenswaardigheden hebben rond dit type, zijn deze altijd welkom. Kwestie van hem levend te houden.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 116
- Joined: 22 Sep 2010, 01:00
- Location: Antwerpen - België
Bedankt. Topsnelheid weet ik nog niet. Er zit geen kilometerteller en snelheidsmeter op. Misschien dat het toch geen originele koplamp betreft. Ik dacht dat bij dit model de snelheidsmeter ingebouwd zat in het voorlicht. Ik zal mij eens moeten laten flitsen door de politie om de topsnelheid te weten.350-v-twin wrote:Gefeliciteerd! Mooi ding! Zijn ook best (veel) geld waard.
Wat is nou de topsnelheid? (Ken iemand met een dames Corsarino. Die loopt standaard, niet opgevoerd 70km/u).
-
- Posts: 84
- Joined: 26 Jun 2011, 19:08
- Location: Belgium
-
- Posts: 116
- Joined: 22 Sep 2010, 01:00
- Location: Antwerpen - België
Heb ik ook al aan gedacht. Die paaltjes staan hier bij ons in Ekeren 5Antwerpen) ook af en toe. De tip van de GPS ga ik zeker eens proberen. Dat moet inderdaad lukken. Zal ik maar ineens ook mijn profiel aanpassen om misverstanden te vermijden.Pantah wrote:Kom eens naar België, hier hebben we op bepaalde plaatsen paaltjes staan waarop tevoorschijn komt 'U rijdt **km/h'. Best handig eigenlijk
Even een GPS meenemen op de brommer is natuurlijk ook een goede hulp om de correcte top te meten.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 116
- Joined: 22 Sep 2010, 01:00
- Location: Antwerpen - België
-
- Posts: 116
- Joined: 22 Sep 2010, 01:00
- Location: Antwerpen - België
Dan eindelijk toch eens tijd gehad om in de haven in alle rust de snelheid eens te checken.350-v-twin wrote:Gefeliciteerd! Mooi ding! Zijn ook best (veel) geld waard.
Wat is nou de topsnelheid? (Ken iemand met een dames Corsarino. Die loopt standaard, niet opgevoerd 70km/u).
Volgens mijn GPS kwam ik aan 56km/u.
Een beetje nagelezen op het net en blijkbaar zijn deze dingen geen echte racemachientjes, ook al zien ze er wel best sportief uit.
Maar 56 is toch wat minder dan ik dacht. Misschien alles eens goed oppoetsen, mogelijk scheelt dit dan weer enkele kilometers.
-
- Posts: 84
- Joined: 26 Jun 2011, 19:08
- Location: Belgium
-
- Posts: 116
- Joined: 22 Sep 2010, 01:00
- Location: Antwerpen - België
Nog eens nagekeken. Er steekt een Dell'Orto UA15BS onder. Volgens mij ook origineel. Ik dacht altijd, hoe groter de carburator, hoe beter, maar blijkbaar klopt dat niet altijd.Corsarino wrote:Hoihoi
ligt er ook aan welke carb je hebt.
Mijn Corsarino loopt met een originele 12mm toch wel 70.
eerst lekker warm draaien en dan plat op de tank.. (wind mee)
wel lol met zo'n brommertje.
Vandaag ook resultaat gekregen van het Registro Motomorini. Hij zou van 1967 zijn. Leuk om te weten.