wie heeft er 1500 euro op zak?

The US models of the Corsaro were called Hurricane, Cyclone or Jaguar.
In the US, Sbarazzino was called Thunder Chief
Borrani
Posts: 251
Joined: 04 Mar 2009, 00:30

Post by Borrani » 04 May 2012, 22:39

Ik denk dat je het probleem in de ontsteking moet zoeken:

-kijk of de aansluitkabel van de punten niet toevallig contact maakt met de grondplaat van de ontsteking. Dit geld ook voor de uit-kabel(heb je ook al eens geprobeerd te starten met deze kabel afgesloten van het electrische systeem?)

Hoe groot is de vonk, is deze blauw van kleur?

-Het beste test je dit door de bougiekabel uit de dop te draaien en deze op +/- 1 cm van een blokdeel te houden, de vonk moet dan overslaan. (alleen vonken van de bougie kun je nog niet veel zeggen over de kracht van de vonk).
-Gaan de contactpunten op het juiste moment open?
-Gaan ze ver genoeg open?
-Zijn ze niet ingebrand(zoals Tony al zei) of vet(ff met wasbenzine schoonmaken)
-Staan er merktekens op de grondplaat van de ontsteking? zijn deze verschoven? misschien staat de ontsteking veel te laat.(je kunt niet met een flitser controleren of het spul goed staat omdat je geen draaiende motor hebt..)

Het belangrijkste is dat je 1 ding per keer test, als je meerdere dingen tegelijk doet weet je nog niet precies waar het probleem ligt.

succes!

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 09 May 2012, 17:08

Bedankt voor de tips allen!
De contactpunten/ ontstekingstheorie heeft nog niet kunnen baten, de vonk blijft blauw wat ik ook doe, lief op het tankje van de piraat aaien helpt ook niet, het volgende wat ik ga doen is de kleppen bekijken, wellicht sluiten ze niet goed..to be continued

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 23 May 2012, 21:49

Gevonden! Kleppendeksel opengemaakt en ja hoor... gebroken stelboutje.. 1 tuimelaar laveloos en de inlaatklep deed dus helemaal niks... de kop vol met benzine, wel zeker een noordzee vol...met een verzopen piraat als gevolg.

Nu ben ik welzeker opzoek naar zo'n stelboutje, lijkt verdacht veel op die van de 3 1/2 dus ga eens kijken of dat past... wie het orgineel heeft mag me bellen/faxen/mailen!

Oja ik heb de kop er maar gelijk helemaal afgehaald, je weet maar nooit, en wat ziet het er nog gaaf uit, zat slechts een heel klein beetje koolaanslag op de zuiger, bigend is als nieuw en de hoonsporen op de cilinderwand nog zichtbaar Wauw!

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 23 May 2012, 23:06

Goed zo! Maandag mee naar Hoorn?

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 23 May 2012, 23:09

Ja misschien wel, even lekker eruit zijn... weg uit de dierentuin Den Haag!

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 23 May 2012, 23:27

Tom wrote:Nu ben ik welzeker opzoek naar zo'n stelboutje, lijkt verdacht veel op die van de 3 1/2 dus ga eens kijken of dat past... wie het orgineel heeft mag me bellen/faxen/mailen!
Bel eens op zaterdag met AIM in Tilburg. Die hebben misschien nog wat Corsaro onderdelen.

Laat anders ff weten: via via kan ik er mogelijk wel aankomen (in Italië), maar dan duurt het even.

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 23 May 2012, 23:35

Tom wrote:Ja misschien wel, even lekker eruit zijn... weg uit de dierentuin Den Haag!
Mooi, als je (jullie?) zin hebt kunnen we vanaf hier langs de dijk naar Hoorn skeuren. Onsch veurzitter is hier (ovbh) tussen 10-10.30.

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 23 May 2012, 23:42

Ik stel het voor aan het opperhoofd!

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 23 May 2012, 23:45

350-v-twin wrote:
Bel eens op zaterdag met AIM in Tilburg. Die hebben misschien nog wat Corsaro onderdelen.

Laat anders ff weten: via via kan ik er mogelijk wel aankomen (in Italië), maar dan duurt het even.
AIM kan ik al heeeeel lang niet bereiken, ik denk dat ze buiten bedrijf zijn.. wie weet meer?

Als het mij niet lukt via de nederlandse liefhebbers van 125cc dan laat ik het je weten, alvast bedankt Tony, zien we jou ook in Hoorn? Kan je aanhaken met de Rossi's

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 24 May 2012, 13:45

Tom wrote:AIM kan ik al heeeeel lang niet bereiken, ik denk dat ze buiten bedrijf zijn.. wie weet meer?
Je moet op zaterdag bellen!
Tom wrote:Als het mij niet lukt via de nederlandse liefhebbers van 125cc dan laat ik het je weten, alvast bedankt Tony, zien we jou ook in Hoorn? Kan je aanhaken met de Rossi's
Goed plan, maar ik weet het nog steeds niet, .......

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 24 May 2012, 17:00

350-v-twin wrote:
Je moet op zaterdag bellen!

Goed plan, maar ik weet het nog steeds niet, .......
ja ja!! Een kennis uit brabant is zelfs langsgeweest op zaterdag, niemand daar.

Ah joh Toni, ga mee, lekker pilsjuh drinke joh, Hagenuzuh onder elkaah Mijn drinkmaatjuh gaat ook mee: http://www.youtube.com/watch?v=7DNaBy6MiyI

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 25 May 2012, 11:19

Tom wrote:Goed plan, maar ik weet het nog steeds niet, ....... ja ja!! Een kennis uit brabant is zelfs langsgeweest op zaterdag, niemand daar.
Tsja, .....
Tom wrote:Ah joh Toni, ga mee, lekker pilsjuh drinke joh, Hagenuzuh onder elkaah Mijn drinkmaatjuh gaat ook mee: http://www.youtube.com/watch?v=7DNaBy6MiyI
Haha, ja ik lus bes wel een pilsjuh, maar nie als ik moet rijdûh!!

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 14 Jun 2012, 20:09

Het stelmoertje bleek nog lastig aan te komen; na de vraag neergelegt te hebben in het thuisland italie, engeland en nederland bleek toch dat ik hiervoor wat meer geduld zou moeten hebben.. gelukkig ben ik een ongeduldig persoon en mijn vader is nog een slagje erger, dus offerde hj zich op het boutje zelf te draaiien en te vervaardigen uit zilverstaal, daarna te harden... perfect!
Minder perfect was dat bij het terugmonteren van de zuiger de onderste olieschraapveer brak, nog wel een speciaal aangeschafte zuigerklem gebruikt ook. Dus deze week maar eens mailen met THN in Enschede en jawel keurig een 58.5 x 4 ringetje op voorraad. De kosten vielen ook reuze mee, dus misschien een idee om eens te kijken of ze ringetjes hebben voor de 350 en 500..

hombre
Posts: 834
Joined: 10 Mar 2009, 10:13

Post by hombre » 16 Jun 2012, 23:33

Mooi zo, kreeg weinig sjoege in Morano, dus vermoed dat ze daar ook niet voor het oprapen liggen...

Tom
Posts: 662
Joined: 26 Mar 2009, 09:23

Post by Tom » 03 Oct 2012, 13:30

Inmiddels is de Corsaro een leuk stadsfietsje gebleken! Lekker licht sturend, goede zit, vering en remmen daarbij een geweldige 'exhaustnote' vanaf de achterkant gecombineerd met een laag benzineverbruik, eigenlijk helemaal niet 'ouderwets' of achterhaald te noemen

Post Reply