corsaro type?

The US models of the Corsaro were called Hurricane, Cyclone or Jaguar.
In the US, Sbarazzino was called Thunder Chief
Post Reply
jarryd
Posts: 6
Joined: 02 Oct 2010, 13:10
Location: Belgium

corsaro type?

Post by jarryd » 02 Oct 2010, 19:34

does anyone know wich type of moto morini corsaro i have?

frame number is E 25800.

or where i can find more info of this type for framenumbers?

thanks a lot

jarryd

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Re: corsaro type?

Post by 350-v-twin » 03 Oct 2010, 10:11

jarryd wrote:does anyone know wich type of moto morini corsaro i have?

frame number is E 25800.

or where i can find more info of this type for framenumbers?

thanks a lot

jarryd
Hi,

The E specifies a Corsaro, so far so good. 22500 was from 1963 and 26300 from 1964. Difficult to tell if your bike is either from 1963 or 1964.
(I have copies of the papers from these 2 bikes, so these years are correct).

If you read this interview:
http://www.cybermotorcycle.com/euro/bra ... intrvw.htm
it is stated how many Corsaro's were produced.

To tell which model you have is impossible without a picture.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 03 Oct 2010, 11:38

een antwoordje van het Duitse forum waar ik de vraag heb gesteld

meine Corsaro hat E 262xx, hat 125 cc und ist Baujahr 1961.

Für die genauen cc einfach die Kühlrippen am Zylinder zählen, 8 bei 125 cc, 7 bei 100 cc.

Grüße
Dieter

jarryd
Posts: 6
Joined: 02 Oct 2010, 13:10
Location: Belgium

Post by jarryd » 03 Oct 2010, 12:05

mantaray wrote:een antwoordje van het Duitse forum waar ik de vraag heb gesteld

meine Corsaro hat E 262xx, hat 125 cc und ist Baujahr 1961.

Für die genauen cc einfach die Kühlrippen am Zylinder zählen, 8 bei 125 cc, 7 bei 100 cc.

Grüße
Dieter
ok bedankt 350-v-twin en mantaray! maar probleem is nu dat de jaartallen van beide elkaar tegensprekn als ik zie,ik heb alvast 8 koelribben zou dus 125cc moeten zijn

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 03 Oct 2010, 14:09

jarryd wrote:ok bedankt 350-v-twin en mantaray! maar probleem is nu dat de jaartallen van beide elkaar tegenspreken als ik zie, ik heb alvast 8 koelribben zou dus 125cc moeten zijn
Ja, 125cc = Corsaro,
98cc = Sbarrazino.

De jaartallen die ik eerder noemde kan ik 'bewijzen' aan de hand van kopie-registratie papieren. Daar staan de bouwjaren en de framenummers op.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 03 Oct 2010, 16:39

Tja ik kan alleen maar doorspelen wat ik gekregen heb ;-)
Of het 100 % correct is ?

Ondertussen zijn daar ook fotos verschenen met hetzelfde aantal koelribben (das om het wat simpeler te maken lol)
Image

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 03 Oct 2010, 17:43

Een E is schijnbaar een 125

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 03 Oct 2010, 23:20

mantaray wrote:Een E is schijnbaar een 125
De Corsaro's hebben allemaal een framenummer dat begint met een E.

Helaas heb ik géén idee waarmee het framenummer van de Sbarrazino begint. Er is wel een truukje om een Sbarrazino te herkennen: de accu tref je rechts buiten het frame aan.

Image

Op deze foto kun je duidelijk zien wat ik bedoel.

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 05 Oct 2010, 10:30

nog een reactie

nach meinen Unterlagen wurde die Fahrgestellnummer E 25800 etwa Anfang 1964 gebaut, Februar oder März.

Gruß
Werner

jarryd
Posts: 6
Joined: 02 Oct 2010, 13:10
Location: Belgium

Post by jarryd » 05 Oct 2010, 21:24

mantaray wrote:nog een reactie

nach meinen Unterlagen wurde die Fahrgestellnummer E 25800 etwa Anfang 1964 gebaut, Februar oder März.

Gruß
Werner
dankje mantaray voor al die moeite, ziet er naar uit dat hij uit 64 komt,

ik ga nog eens proberen te vragen op het duitse forum of er iemand van die files heeft waar nummers opstaan. ik zie graag iets op papier :D dan ben ik heel zeker.

groeten jarryd

User avatar
mantaray
Posts: 838
Joined: 28 Feb 2009, 13:51
Location: Merksem (B)

Post by mantaray » 07 Oct 2010, 07:39

in hetzelfde topic kan je het daar wel vragen
onderdelen is misschien ook beter daar, want jammer genoeg is er daar meer leven op het forum

350-v-twin
Site Admin
Posts: 1267
Joined: 25 Feb 2009, 16:06
Location: Den Haag (NL)
Contact:

Post by 350-v-twin » 07 Oct 2010, 12:46

Bij mijn weten bestaan er geen kant-en-klare lijsten met Corsaro framenummers. Niet in Duitsland, maar ook niet in Italië, omdat de gegevens van de fabriek na de sluiting in 1992/3 verloren zijn gegaan.

Enkele jaren geleden zocht een NL Clublid het bouwjaar van zijn Corsaro om daarmee een kenteken aan te vragen. Ik gaf toen het framenummer van zijn Corsaro door op het Duitse forum en enkele Duitsers reageerden met nummers die vlak voor en vlak na zijn nummer kwamen. Daarmee was het bewijs van het bouwjaar geleverd. Zij waren toen zo vriendelijk om een kopie op te sturen van hun kentekenbewijs.

Helaas heb je daar in de toekomst niets meer aan :(, want nu wil men in NL alleen nog een kenteken afgeven als je de originele papieren bij de motor hebt. Voor motorfietsen uit Italië neemt men genoegen met kopieën, omdat de Italiaanse papieren bij de eigenaar blijven en deze de originele papieren na verkoop aan een buitenlander inlevert. Levert hij ze niet in, dan blijft hij wegenbelasting betalen.

Er zijn trouwens weinig Corsaro's in Duitsland/Engeland, omdat deze machine in de jaren '60 niet officieel in die landen werd geïmporteerd. Nederland had wel een officiële importeur. Dat bedrijf bestaat niet meer.

:?: Kun je in België nog wel een kenteken aanvragen als de originele papieren ontbreken?

Post Reply